  • Data: 2015-10-14 21:34:57
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 października 2015 19:38:21 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Pytam Ciebie na jakiej zasadzie Ty zakładasz, że pompa wytrzymuje 30 lat?

    Ano na takiej, ze czas zycia sprezarki w warunkach uzytkowania pompy ciepla
    jest szacowany wlasnie na 30 lat. Ja zakladam bezpieczniej - 20, 25.

    > Na razie wystarczy mi wiedzieć, że jedyną ruchomą częścią w kotle są
    > drzwiczki i szyber, a w pompie nic tam się nie rusza/obraca? Nie ma bata
    > urządzenia mechaniczne się zużywają.

    W kotle masz stalowy wymiennik, ktory koroduje i dziurawi sie. Przy zlym
    paleniu (zbyt zimny powrot, ogolnie za niska temperatura pieca, wilgotne
    paliwo) - potrafi sie przepalic w 3-4 sezony. Jak bedziesz dobrze grzal
    i jakims cudem zawsze kupisz suche paliwo - to wytrzyma moze 8, moze 10,
    12 lat to juz bedzie cud. Jak wymiennik skoroduje (czyli potocznie mowiac
    "piec sie rozcieknie") to piec masz na zlom i trzeba kupic nowy.

    Blache wymiennika wyzeraja kwasy tworzace sie z gazow spalinowych i tego
    nie przeskoczysz.

    W pompie ciepla nie ma tego typu atrakcji - nie porownuj pieca ktory jest
    zbudowany z korodujacych materialow i ktory pracuje w skrajnie
    nieprzyjaznych warunkach do pompy ciepla, w ktorej *jedynym* mechanicznym
    elementem jest sprezarka spiralna, o ktorej pisalem wczesniej. Taka
    sprezarka wedlug producenta dziala bezawaryjnie ok 100 tys h (przy 50 tys
    "start-stopach"). To mniej wiecej daje 30 lat pracy przeliczajac na to jak
    dlugo sprezarka dziala w takiej pompie. To, ze mega precyzyjnie wykonana
    sprezarka podziala 30 lat potwierdzaja chocby stare zamrazarki, ktore dzialaja
    po 40 lat, a w nich siedzi znacznie gorsza sprezarka tlokowa.

    > Co mam czytać jak na moim osiedlu co drugi domek ma kocioł i każdy ma
    > już po 20 lat. Może te nowe kotły z wodotryskami są faktycznie robione
    > tak jak wszystko teraz - masowo klepane jednorazówki, żeby producent
    > zarobił na serwisach lub częstych wymianach urządzenia. Tylko dlaczego
    > zakładasz, że pomp ciepła nie dotyczą obecne realia optymalizacji zużycia?

    j/w

    Ja mam paru znajomych i rodzine z kotlami na wegiel - rozciekaja sie po 10
    latach maksimum. Moja ciotka ktora zamieszkala w polowie lat 90 ma juz
    trzeci kociol (25 lat = 3 kotly!).

    > Ja mam gaz, kotły gazowe też się zużywają ale nie tak często jak
    > piszesz. Kotły niektórych znajomych i rodziny mają po 15 lat, mój ojciec
    > ma Torusa, firma już chyba nie istnieje, który ma 19 lat.

    Pisalem o kotlach weglowych. Gazowe to zupelnie inna para kaloszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.