  • Data: 2011-07-19 15:08:53
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:j03ili$o6o$1@news.onet.pl...

    > Tylko prosze nie piszcie mi ze potrzebna młotowiertarka za 1500zł,
    > bruzdownica 2000zł i mnóstwo innych narzędzi za kilka tysięcy zł.

    Ależ napisałem już znacznie wcześniej że wystarczy młotowiertarka za 150 zł
    a posiadanie bruzdownicy byłoby ideałem ale równie dobra (i znacznie
    bardziej uniwersalna) może się okazać szlifierka kątowa 230 mm lub
    przynajmniej 125 mm. Przdałaby się też mała wiertarka z dobrym udarem
    mechanicznym. Jak ktoś dobrze pokombinuje to kupi to wszystko nowe za 500
    zł w markecie lub jeszcze taniej na handlu. Do jednorazowej roboty wystarczy
    a przyda się jeszcze przy innych robotach i podczas zamieszkiwania.
    Narzędziem w które warto zainwestować większe pięniądze i kupić dobre
    jakościowo jest wkrętarka - ona przydaje się praktycznie na codzień i nie
    koniecznie tylko podczas budowy.

    Zauważcie proszę że ja nie odwodzę nikogo od zrobienia tej czy innej
    instalacji samemu. Wypisałem listę błędów które są często popełniane. Kto
    chce, będzie na jej podstawie wiedział czego unikać i na co zwrócić uwagę, a
    błędy popełniają wszyscy: jedni z rutyny, drudzy z niewiedzy i braku
    praktyki a jeszcze inni z partactwa. Mając kogoś kto na bieżąco sprawdzi
    instalację aby uniknąć później wyrywania przewodów ze ścian da się to jak
    najbardziej wykonać samodzielnie bez popełniania grubych błędów. Drobnych i
    tak się nie uniknie bo będą miały źródło w samym przygotowaniu do pracy
    przez osobę bez praktyki. Efekt będzie dokładnie taki na jaki wykonawca
    sobie zapracuje ani więcej ani mniej. Koniecznie trzeba przeczytać
    rozporządzenie MI, dobrze byłoby poczytać normy lub ich interpretacje
    (wydawnictwa sep)

    Jak ktoś
    > robi zawodowo to ok takie rzeczy moga mmu byc potrzebne.
    (...)+ wiertarka Einhella za 50zł z Biedronki(notabene przez cała
    > budowe dostawała ostro w dupe i słuzy do dzisiaj)
    kurde, a mi żółty einhell z biedronki rozklkotał się po kilku miesiącach
    wiercenia w metalu (czyli bez udaru) a zabiłem go ostatecznie napędzaniem
    otwornicy. Konkretnie zaczął mieć coraz większe bicie osi borkopfu, aż w
    końcu zaczął zeskakiwać z wałka atakującego, za to najtańsza wiertarka z
    castoramy - taka szara "marki" handy power (nu tool) służy mi już ponad 4
    lata i jest w zadziwijąco dobrym stanie.
    --
    Jackare