  • Data: 2011-07-20 07:09:17
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.07.2011 18:18, janko walski pisze:

    > Zapewne jeszcze lepiej by było wykałaczką :)

    Co kto lubi. Ważne, żeby było dobrze.

    > Takie pytania świadczą tylko o braku doświadczenia.

    Albo twoim unikalnym talencie do niszczenia przewodów.

    [ciach]

    > Zapewne znasz wszystkie normy i ustawy, które określają co i jak nalezy
    > wykonac żeby było bezpieczne oraz funkcjonalne?

    Primo: ważne są tylko normy odpowiadające za bezpieczeństwo, a te są
    dość zdroworozsądkowe z punktu widzenia kogoś, kto np. nie spał na
    fizyce w LO. A grubości przewodów w zależności od zabezpieczenia i
    sposobu montażu są proste do uzyskania - nie trzeba nawet pracowicie liczyć.

    Secundo: co dla ciebie jest funkcjonalne, nie musi być funkcjonalne dla
    kogoś innego.

    > Uważasz, że jakikolwiek inwestor mający tylko wyobrażenie o instalacji
    > sięgnie po te zapisy?

    Uważasz, że przeciętny inwestor to analfabeta?

    [ciach]

    > Ale tymi idiotami są inwestorzy, którym się wyje, że potrafią, albo się
    > wydaje, że jest to tak proste, że można zlecić taką robotę płytkarzowi
    > czy gipsiarzowi.

    Wyje to się tobie, bo zdaje się chleb ci odbiera postawa "zrób to
    porządnie sam" ;->

    I tutaj, i w mediach ciągle podawane są przykłady drastycznego
    spartolenia informacji przez tzw. "fachowców", których zjada rutyna,
    nuda, lenistwo i pazerność na każdy grosik dodatkowego zysku cudzym kosztem.

    Albo zwyczajnie mają mniej zdrowego rozsądku i znajomości zasad
    bezpieczeństwa/norm niż inteligentny inwestor.