  • Data: 2011-04-01 05:35:07
    Temat: Re: Chwalę się...(a u kogos z was byli?)
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie wiem jakich konsekwencji się boi, i dlaczego u siebie w Powiecie
    > podbija bez problemu.

    tak jak napisal kiki - jak podpisze sie pod zdaniem "wszystkie prace zostaly
    ukonczone" to sam sie podklada w razie kontroli. Z drugiej strony w tej
    branzy ludzie sie znaja, wiec duzo zalezy od relacji kierownik budowy-jego
    kolega w nadzorze. Zawsze mozesz zrobic odbior czesciowy, ale wtedy masz
    kontrole na 100%.

    > Czy znacie przypadek, wizyty takiego nadzoru i robienia problemów?

    tak znam. U mnie w miasteczku akurat PINB jest wyluzowany, natomiast u
    sasiadow jest gorzej - czepiaja sie dokumentow i detali. Najgorzej jest u
    innych sasiadow, gdzie nadzor bywa na kontrolach. I tutaj znam 2 przypadki.
    1 - najblizsza rodzina. Do jednych przyszli i na liste niezgodnosci wpisali
    zbyt waskie drzwi do kuchni (70), zle drzwi do kotlowni (kociol powyzej
    25kW) i brak barierki na tarasie (wysokosc nad terenem cos kolo 50cm byla).
    Kontrola wygladala tak ze jedna baba miala w rece prawo budowlane czy jak to
    sie tam nazywa a druga miarke :) Ale odbior dostali z wymogiem usuniecia
    tych bledow w jakims terminie. Drugi przypadek - akurat od kolezanki co
    pracuje w tym nadzorze - sie kobitki nudzily, facet przyniosl papiery w tym
    certyfikat energetyczny z elewacja nieocieplona. A w papierach kierownik
    napisal, ze wszystkie prace zakonczono. Wiec pojechali sprawdzic no i
    kierownik mial troche problemow potem. Szanse na kontrole maleja jak papiery
    sa idealne, ale w razie czego ryzykuje kierownik ktory sie pod tym podpisal.
    Nie dziw sie wiec, ze Twoj ma opory przybic pieczatke.

    > Czy oni wcześniej się zapowiadają, czy może w ciemno przychodzą? Jak w
    > ciemno to
    > przecież nikogo nie zastaną.

    tak, powiedza Ci ze przyjda za 2 dni. I co? Zrobisz w tym czasie ocieplenie?
    :)

    --
    Tomek