  • Date: Fri, 12 Aug 2011 19:12:01 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?

    W dniu 12.08.2011 08:24, quent pisze:

    > Ja nie wątpię, że ilość pieniądza się liczy. Tu kompletnie nie o to
    > chodzi. Rzecz w tym, że nie widzisz sedna problemu "polityki pieniądza
    > bez pokrycia" i skutków tej polityki jakie na dzień dzisiejszy
    > obserwujemy w europie i usa.

    A czym chcesz "pokrywać" ten pieniądz? Ogierem?

    > Nie wie - i to był właśnie powód ostatniego krachu w usa.

    A do tego międzywojennego przyczynił się właśnie "pokryty" dolar.

    [ciach]

    > Masz problemy z logiką. Długi to SKUTEK!!!
    > Przyczyną jest zła polityka monetarna.

    Zła polityka finansowa. Bo "pieniądz umowny" to jedyne rozsądne wyjście
    na nasze czasy. Przywiązanie do jakiegokolwiek surowca prowadzi do
    absurdów - albo nowe źródła surowca spowodują katastrofalną inflację,
    albo nowe jego zastosowania zagrożą katastrofalną deflacją.

    Popatrz co się działo z "Liberty Dollar" - totalna czkawka wartości
    nominalnej i ciągłe zmiany przelicznika "LD" na "pokrycie" w metalach.