    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Fri, 12 Aug 2011 22:24:42 +0200

    news:4e44c737@news.home.net.pl...

    > Ja nie wątpię, że ilość pieniądza się liczy. Tu kompletnie nie o to
    > chodzi. Rzecz w tym, że nie widzisz sedna problemu "polityki pieniądza bez
    > pokrycia" i skutków tej polityki jakie na dzień dzisiejszy obserwujemy w
    > europie i usa.

    To oswiec nas czym niby ten pieniadz mialby byc pokryty?

    > Nie wie - i to był właśnie powód ostatniego krachu w usa.
    > Nie rozumiesz tego mechanizmu. Poczytaj choćby Gwiazdowskiego a jak z

    Ty przeczytaj moze najpierw ustawe "Prawo Bankowe" to sie wiecej dowiesz na
    temat bankowosci... Gwiazdowski to super gosc, tylko jeszcze trzeba wiedziec
    o czym pisze.
    Ostatni krach w USA to zle kredyty w nieruchomosci za sprawa Alana
    Greenspana zarzadzajacego FED, ktory mial nadzieje, ze kazdy moze...
    Konsekwentne zadluzanie sie panstwa i dodruk dolarow, a nie brak wiedzy o
    ilosci pieniadza, raczej zla polityka pieniezna.

    > Mogą i robią to. Jakże groteskowa jest ta Twoja naiwność.

    Nie naiwnosc tylko znajomosc branzy. Ty widzisz Zdzicha po kredyt ktorego
    nikt nie sprawdza, a ja mowie Ci, ze bank nie moze pozyczyc wszystkim
    Zdzichom wiecej niz wynika to z przepisow. Jak udzieli duzo niesplacanych
    kredytow to rosna rezerwy od tzw. zlych kredytow w kazdym miesiacu wyzsze co
    dla banku jest strata. Zamiast udzielac kredytow bank musi utrzymywac
    rezerwy nawet 100% niesplacanego kredytu.O tyle samo bedzie mniej pieniedzy
    na rynku. To ile kredytu moze udzielic uzaleznione jest od kapitalu wlasnego
    banku, wysokosci depozytow i w skrocie rezerw i to jest policzalne dla
    naszego NBP. Ty nie rozumiesz o czym jest mowa dla tego patrzysz w skali
    mikro, jakiegos kolesia z dowodem osobistym po kredyt.
    Wczesniej pisales o parytecie co jak by nie patrzyl jest skala makro
    gospodarki a teraz chcesz rozpatrywac polityke kredytowa bankow? W ten
    sposob to my i za miesiac do niczego nie dojdziemy.

    > Hahaha...
    > Ehh ta wiara w teorię soc-bankingu.
    > Kończy się to tak jak w stanach gdzie pompuje się setki miliardów dolarów
    > z publicznych pieniędzy po to aby przejąć "złe długi" od banków.
    > Na prawdę nie widzisz co się dzieje??

    A co ma piernik do wiatraka? Czy zla polityka monetarna jest dowodem na to,
    ze lepszym wyjsciem jest parytet zlota? O czym w ogole piszesz? Raz o miesie
    a raz o armatach... Amerykanie wybrali droge nacjonalizacji bankow by
    ratowac system. Za podatnikow pieniadze (oby) kupili udzialy w bankach ktore
    zreszta kase maja oddac - podobno. Ja bym wolal, zeby te banki upadly, ale
    to przeciez pieniadze ludzi sa w tych bankach i co im powiesz?

    > Przeciez to Ty ją zaklinasz!

    Pokaz w ktorym miejscu?

    > Masz problemy z logiką. Długi to SKUTEK!!!
    > Przyczyną jest zła polityka monetarna.

    Oooo, jest jakis postep. Juz nie piszesz o tym, ze parytet bylby lepszy
    tylko o zlej polityce monetarnej z czym zreszta sie zgadzam. Brawo, chyba
    pojmujesz o co w tym chodzi.

    Pozdro.. TK