    Date: Sat, 07 Dec 2013 10:48:27 +0100
    From: "M." <...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?

    W dniu 2013-12-07 09:55, Maniek4 pisze:

    > Mi to traci jakas paranoja normalnie. Moze i energia zdrozeje, ale kto
    > zagwarantuje, ze bedziemy musieli z niej korzystac w takiej ilosci? Skad
    > wiesz, ze nie odkryjemy taniej energii?

    Nie widać jej na horyzoncie. Natomiast wiem jedno - badania i
    innowacyjność wymagają .... energii. :-) Dlatego też aby mieć
    innowacyjność i szansę na tanią energię musimy sobie tą energię
    zapewnić: zmniejszać udział węgla, zwiększać udział energetyki jądrowej
    oraz (póki jest czas) zwiększać udział OZE. Jestem zwolennikiem
    mikroenergetyki, czyli np. solary na dachu, mały wiatrak. Ale to dla
    dużych firm energetycznych oznacza brak kontroli i przebudowę sieci. A
    jak pójdą w węgiel to bez względu na cenę prądu i tak zapłacisz.

    Jednocześnie ogrzewanie to wciąż bardzo duży udział w naszym
    zapotrzebowaniu energetycznych. Jeśli nie zrobimy z tym czegoś, to
    będziemy za 50 lat kupować z Rosji gaz, ropę, węgiel i płacić za
    korzystanie z nowych technologii.

    M.