  • Data: 2013-12-08 09:28:03
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-07 13:16, masti pisze:

    > najprostszą metodą jest zbudowanie elektrowni atomowej. Całe te OZE to
    > jest pic na wodę służący wyciąganiu dotacji. Drogie i nieefektywne.
    > podobnie jak biopaliwa, które wdrożone na masową skalę spowodowałyby
    > kilkukrotny wzrost cen żywności.

    Energetyka jądrowa to odpowiedź na jakieś 20-50lat. To też jest paliwo
    nieodnawialne. Chyba, że nauczymy się odzyskiwać uran z wody morskiej.

    Ja bym stawiał na miks energetyczny w Polsce 33% węgiel, 33% energetyka
    jądrowa, 33% OZE. Dwa pierwsze dałyby nam pewność i możliwości rozwoju
    OZE. Tylko że ten rozwój i inwestycje musimy zacząć dziś, by za 50 lat
    być gotowi na zmiany. Teraz nasze OZE polegają na spalaniu biomasy
    importowanej z innych krajów (być może jest to żywność). Ta biomasa jest
    spalana w kotłach węglowych wielkich elektrowni.

    Lobby energetyczne nie chce pozwolić produkować prądu w gospodarstwach
    domowych.

    M.