    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 29 Nov 2021 12:49:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 17:15:19 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Przecież pisaliśmy na ten temat ze dwa, trzy dni temu,
    > Nikt nie mówi, a już na pewno ja tak nie piszę, że foto jest zawsze
    > opłacalne.
    > Napiszę więcej - jest więcej przypadków w których montaż paneli nie ma
    > sensu ekonomicznego niż takich w których ta instalacja będzie opłacalna.
    > Jak wydajesz za prąd < 200 zł na dwa miesiące to PV nie jest dla Ciebie.
    > lepiej za tą kasę kupić franki i potrzymać kilka lat.
    > Dokładnie taki jest cel - "aby mieszać". W kolejnym, który podlinkowałeś
    > brakuje podstawowych danych: jaka instalacja, ile zużywa prądu rocznie
> [...]
    Co do różnych liczeń internetowych. Kiedyś na religii był taki jeden co liczył kiedy
    będzie koniec świata. I co dał datę to zawsze ładna pogoda była. Miałem swoją teorię
    ale za długa żeby pisać drugi raz. Amerykanie napadli na Irak bo miał mieć broń
    chemiczna. I nie znaleźli. Chociaż ostro szukali. I mówią że lipa wyszła. A Putin
    powiedział że jak on by szukał to by znalazł. Z całym szacunkiem ale wiarygodność
    danych bez możliwości ich weryfikacji jest mierna. Zaufanie jest ważne ale kontrola
    jeszcze wazniejsza. J Stalin. Ocena opłacalności instalacji jaką masz jest na koniec
    okresu jej użytkowania a nie po roku. Z Onetu. Ktoś kupił samochód elektryczny
    używany. Pewno uwierzył że tanio będzie jeździł. Psuje się w nim silnik. Koszt
    naprawy 35 tysięcy. Chyba nie zarobił na zakupie, a miało być tak ładnie. Kilkanaście
    razy w roku publikatory informują o wichurach, zerwanych dachach, gradzie wielkości
    piłek tenisowych. Od pewnego czasu rząd informuje że podatku katastralnego nie
    będzie. To znaczy że jak go wprowadza to będzie równiez 1% od FV bo to podatek
    majątkowy od wartości. Co do czasu przyszłego to wiadomo o nim tyle że jest duże
    prawdopodobieństwo że bedzie. Co w nim będzie nie wiadomo. Za trzy lata może być po
    wojnie, albo będą działały elektrownie termojądrowe. I prąd z nich będzie po 25
    groszy z przesyłem za kilowatogodzinę a za siedem lat prąd stanieje do dziesięciu
    groszy za kilowatogodzinę. Zdaniem tych co z ramienia rządów zajmują się kreowaniem
    rzeczywistości niedługo w wyniku automatyzacji w przemyśle 80% ludzi nie będzie miało
    pracy. Ze niemożliwe? W szwabskim programu Galileo pokazywali terminal kontenerowy
    jaki jest niemczech. Największe dźwigi, największe statki itd. z pracowników
    fizycznych na zmianę na caly terminal jest sztuk 1. Odpowiedzialny jest do
    podłączania do prądu kontenerów które muszą być cały czas zasilane. O tym że za
    cztery lata może być w Polsce Sułtanat podzielony na cztery Emiraty aż się boje
    myslec.