  • Data: 2021-11-30 23:12:37
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 10:36:31 UTC-6 Mateusz Viste napisał(a):

    > Producent podaje dla tej jednostki maks. pobór 11A. M.in. dlatego ją
    > wybrałem. Zaufałem, bo ja generalnie ufam producentom. Sprawdziło się.

    Ah czyli jest trojfazowa? Inicjalnie zalozylem ze jednofazowa...

    > PC grzeje CWU, dwa pokoje i łazienkę. Tę ostatnią do 21 st. Działa.
    > Więcej nie wnikam, bo i niespecjalnie mnie to interesuje.

    21 to umiarkowanie. Ale dzieki za info. Pozwala ocenic i porownac.

    > Finansowe spostrzeżenie na razie jest takie, że jesienią (koniec
    > października/początek listopada), kiedy temperatury na zewnątrz były w
    > okolicach 5-10 stopni, to prąd wyszedł mnie tyle samo co latem, kiedy
    > nie było ogrzewania a CWU zagrzewała elektryczna grzałka. Przy czym
    > aspekt finansowy jest niejako bonusowy, bo nie tym się kierowałem
    > decydując się na PC. Miało być bezobsługowo, programowalnie, bez zmiany
    > abonamentu i bez ciągania dodatkowych kabli po całej chałupie.

    To akurat zrozumiale, COP jakis tam jest wiec sie wyrownuje.
    Co do strategii nie mam uwag, jak to koszt na poziomie tych 2-3-5keur to do
    zjedzenia...

    > PC działa miesiąc i kilka dni. Póki co jestem zadowolony. :)

    Zakladam ze jakas tam alternatywe masz.
    Z foty wynika ze mury masz grubawe. Wiec jak temperatura opada to nie bedzie czuc od
    razu.

    Pamietam jak cieplalem strop. Mialem czujniki na strychu i pod sufitem.
    Rozlozylem tak aby mierzyc i temperature powietrza i stropu i pod sufitem i cos tam
    jeszcze, w sumie chyba 5 czujnikow bylo.

    Jak dalem 2x5cm styro nastrop to ladnie bylo widac ze sie temperatura stabilizowala
    prawie dwa dni. A strop to ledwo 20cm betonu.

    Moje przeslanie jest takie ze w poczatkowych okresach PC ma nieco z gorki wiec warto
    caly sezon sobie sledzic co i jak i potem sobie ocenic jak wyszlo.