  • Data: 2021-12-01 21:45:50
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 1 December 2021 at 21:05:23 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Gdzieś ostatnio przeczytałem, że na Ziemię dociera w każdej sekundzie
    > 173PW (Peta - 10^15) energii Słonecznej. To jest 10tys razy więcej niż
    > aktualnie zużywamy. Jak by pokryć 10% pustyń fotowoltaiką (o obecnym,
    > marnym poziomie sprawności) to by ta instalacja pokryła zapotrzebowanie
    > całej ludzkości na kolejnych 50 lat. Energia ze Słońca to przyszłość,
    > całkowicie odnawialna (do końca życia Ziemi) i w skali globu ciągle
    > dostępna.
    >
    > TG
    co za bzdury

    konwersja energii słonec znej następuje na powierzchni ziemi od milionów lat

    Produktem konwersji jest wegetacja, czyli lasy, łąki, pola, czyli opał, budulec i
    żywność

    Kolejnym produktem konwersji są opady deszczu, rzeki, jeziora

    Kolejnym produktem jest dezynfekcja UV i synteza witaminy D z prowitaminy

    Bez denzynfekcji UV, liczba patogenów byłaby tak wysoka, że życie człowieka byłoby
    niemożliwe.

    Solary to tylko prąd, a nie żywnośc

    A jak się zaszkli miliony hektarów ziemi uprawnej solarami to cena żywności wzrosnie
    o 100% - 1000%

    Bralem udział w projekcie Sahara Project, czyli zaszkleniu Sahary
    ale energia pozostanie tam, gdzie generowana bo opłaty za przesył zjadają 70% uzysku
    i z tego powodu upadl projekt przesyłu energii solarnej z Sahary do Europy,
    podmorskim kablem.

    Szklenie solarami dachów to żadna szkoda dla wegetacji bo te dachy i tak sa martwe,
    ale Mimce planują zaszklić cale Mimce a zywnośc planują importować.

    To bardzo głupie projekty, bo 600GW uzyska się z zaszklenia całych mimiec
    i co roku trzeba będzie wymieniac i utylizowac 5 milionów paneli

    Gdy zaszklimy miliony hektarów to grunt zacznie ognić, będzie pozbawiony światła,
    promieniowania UVB i UVC i zacznie gnić, rozpocznie się proces gnilny zaszklonych
    jezior
    i zacznie wzrastać strefa martwego życia, emitująca produkty fermentacji beztlenowej,
    czyli metan