  • Data: 2012-01-25 05:35:48
    Temat: Re: Ciepła chałupa, pompa, płyta... i temperatura
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:
    > Jezeli nie rozdzielaczowa - to miedziane rurki wiekszych srednic..
    > Wiem ile kosztuje teraz miedz i sadze ze instalacja kaloryferowa z
    > rurami miedzianymi bylaby ze dwa razy drozsza od podlogowki :)
    > pozdr.

    No tak. ale - jak wspominałem - nie ma możliwości na kalafiory puścić
    nawet 'Twojej' max temp 95 stC.
    I te koszty, które uwzględniasz 'zakładając' rurki w miedzi, nijak się
    mają do potrzeb.
    To trochę tak, jakbyś porównywał sprzęt ze standardowym wyposażeniem do
    innego - konkurencyjnego - ale wykonanego w super luksusowym standardzie.

    Ja mam kalafiory na pexach i zapewniam Cię, że nie istnieje techniczna
    możliwość wpuszczenia w nie wody o temp nawet 80 stC, a co dopiero 95,
    czy 110.

    Graniczne temp tam nie występują - na kotle trzymam 68, to skąd miałoby
    na kalafiorach by 95 ??? :-) Max temp jaką można na kalafiory puścić to
    może z 62..., bo wymiennik płytowy też ma swoje straty temperatury.

    Przesadzasz trochę.

    Co nie zmienia faktu, że jestem fanem podłogówek. Jednak w pewnych
    okolicznościach instalacja mieszana wcale nie jest komplikacją. Przy
    kotle stałopalnym i tak trzeba dać mieszacz do podłogówki, to co za
    problem puścić kalafiory gałązką omijającą mieszacz...?
    To nie jest żadna komplikacja ani też wielkie dodatkowe koszty -
    zmieścisz się w tych samych pieniądzach.

    pozdrawiam
    Robert G.