    Date: Mon, 01 Sep 2014 22:51:19 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciepła woda

    W dniu 2014-09-01 09:20, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL

    > Ale ja nie pisałem o dwóch. Jak zwykle nie zrozumiałeś o co chodzi,
    > więc już wyjaśniam panie TEORETYKU:
    > Najpierw grzejesz pierwszy bojler i następnie możesz z niego korzystać
    > w tym czasie grzeje się drugi. W ten sposób wodę o zadanej
    > temperaturze masz dostępną szybciej.

    Widże, że jesteś tępy więc ostatni raz tłumaczę jak tępakowi.
    Masz zasobnik 300l i grzłkę, która nagrzeje ten zasobnik w 6 godzin.
    Taka sama grzałka nagrzeje zasobnik 150l w 3 godziny.
    Rzecz polega na tym, że w zasobniku 150l następuje większe mieszanie
    wody ciepłej z zimną i tak naprawdę woda na wylocie osiągnie temperaturę
    zdatną do kąpieli dopiero po ok. 2 godzinach grzania, bo woda mieszając
    się stopniowo podnosi temperaturę w całej objętości. Po 3 godzinach
    dopiero będziesz miał do dyspozycji 150l
    Aby skorzystać z drugiego zasobnika 150l musisz przełączyć zasilania
    tzn. wyłączyć pierwszy zasobnik i załączyć drugi. Musisz zaworem odciąć
    pobór z tego drugiego zasobnika i pozostawić otwarty zawór z pierwszego
    zasobnika.
    Układ zatem się komplikuje i podnosi koszty budowy. Jest przy tym
    upierdliwy, bo jak wykąpie się jedna osoba i druga sobie nie przełączy
    zasobników to ta druga osoba będzie musiała w trakcie kąpieli wychodzić
    z wanny czy spod prysznica, zapierdalać do kotłowni, aby sobie
    przełączyć zasobniki.

    W przypadku zasobnika warstwowego 300l już po godzinie grzania będziesz
    miał ok. 50l wody o temperaturze zdatnej do kąpieli, ponieważ woda
    lepiej się uwarstwia w takim zasobniku.
    Po 2 godzinach grzania masz ok. 100l do dyspozycji, a po 3 150l. Po 6
    godzinach masz 300l.
    Niczego nie przełączasz i nic nie kombinujesz. Nawet jak się okaże
    podczas kąpieli, że jest za mało ciepłej wody to odczekasz w wannie czy
    pod prysznicem 10min. i już masz nagrzaną wodę, o odpowiedniej
    temperaturze, która wystarcza do spłukania się.

    Tak właśnie się dzieje, bo mniejszy zasobnik to większe mieszanie się wody.
    Większy zasobnik jest bardziej smukły i dzięki temu woda mniej się
    miesza, a ponadto w dużych zasobnikach są przegrody, które zwiększają
    efekt uwarstwiania się wody i zmniejszają efekt mieszania się wody.

    Jak więc widzisz bzdurą jest to co napisałeś, że szybciej zagrzejesz
    wodę w dwóch zasobnikach po 150l niż w jednym 300l.
    Prawda jest taka, ze czas nagrzania się dwóch zasobników po 150l jest
    zbliżony do czasu nagrzania się jednego zasobnika 300l.
    Różnica jest w tym, że zasobnik 300l zapewnia ciepłą wodę o wiele
    szybciej, a przy tym zapewnia także dłuższe kąpiele.

    > [ciach powtarzanie marketingowej papki na przykrycie tego że napisałeś
    > głupoty]

    [Ciach, bezsensowne pierd...nie Ergiego]

    > Tak wystarczy do wykąpania się pod prysznicem. Tylko ktoś taki jak ty
    > mógłby wpaść na pomysł by napełniać wannę 2l na minutę zamiast
    > odkręcić kran mocniej.

    I tylko ktoś taki jak ty nie wie, że przy mniejszym zasobniku mocniejsze
    odkręcenie kranu spowoduje, że ze 150l nagrzanej wody będzie miał do
    dyspozycji połowę tej wody o odpowiedniej temperaturze, bo na skutek
    szybkiego dopływu zimnej wody, woda w zasobniku ulegnie mocnemu
    mieszaniu. Im zasobnik większy, tym mniejszy jest efekt mieszania się
    wody, a zatem nagrzane do odpowiedniej temperatury 150l wody w zasobniku
    warstwowym 300l jest do wykorzystania w ilości ponad 150l, bo w trakcie
    kąpieli woda jest dalej dogrzewana w tym zasobniku.
    W przypadku dwóch zasobników po 150l do dyspozycji masz tylko ok. 80l
    wody o odpowiedniej temperaturze, a zasobnik już nie będzie dogrzewał
    kolejnych porcji, abyś mógł dokończyć kąpiel, bo po nagrzaniu pierwszego
    zasobnika 150l będzie już grzany drugi zasobnik. Ten, z którego w danym
    momencie korzystasz, już nie będzie dogrzewał wody, a żeby skorzystać z
    drugiego zasobnika to musisz odczekać, aż się nagrzeje w nim woda.
    Reasumując:
    Twój pomysł dwóch zasobników po 150l i kolejne ich nagrzewanie jest
    głupi, bo nie dość, że podraża niepotrzebnie całą instalację, komplikuje
    obsługę to jeszcze okazuje się, że zapewnia mniejszą ilość ciepłej wody
    w trakcie kąpieli. Każda osoba kąpiąca się będzie miała do dyspozycji
    mniejszą ilość wody, nawet w porównaniu do sytuacji, kiedy korzystano by
    tylko z jednego zasobnika 150l.