  • Data: 2018-01-01 11:45:57
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kanałowe? Kanałowe to montuje się w podłodze i jest to najbardziej
    > poroniony wynalazek. Zbiera się w nich syf, a kurz jest wyrzucany
    > wentylatorem i fruwa po całym mieszkaniu.
    > Chyba, że masz na myśli grzejniki konwekcyjne aluminiowe? Te zaś są
    > gorsze od stalowych płytowych, ponieważ są przystosowane do wyższych
    > temperatur zasilania, gdyż mają większy udział grzania poprzez konwekcję
    > niż radiację.
    > Chyba, że masz na myśli klimakonwektory z wbudowanymi wentylatorami?
    nie. może źle się wyraziłem, ale chodzi mi o kaloryfery aluminiowe
    białe, skręcane z żeberek, 20zł za najtańsze 30-40 za lepsze. W starym
    mieszkaniu miałem jeden stalowy płytowy (najbliżej pieca) i resztę
    aluminiowych. mam porównanie. Jak to moja żona kiedyś powiedziała, ten
    stalowy grzeje sam siebie nie pomieszczenie, a dobrze, to się nadaje do
    suszenia skarpetek.

    > Przy okazji dodam, że kontakt z aluminium nie jest dobry dla naszych
    > organizmów, ponieważ aluminium jest jednym z czynników alergizujących
    > (opis niżej), a ponadto przyczynia się do choroby Alzheimera.
    to czy jakaś substancja jest trucizną, zależy w dużej mierze od jej
    ilości, dawki. ja mam zerowy kontakt z aluminium(bo grzejniki są
    malowane) w mieszkaniu, ale duży kontakt w warsztacie, bo lubię
    majsterkować i kupiłem sobie spawarkę do aluminium. dopadnie mnie
    alergia i alzheimer? Nie sądzę. alergia na 100% nie, bo jestem jedynym
    niealergikiem w domu, i tak już pozostanie. a ile aluminium przeniknie
    do mojego organizmu z trzymanych rurek? nie wiem, ale tam gdzie
    sprzedają aluminium, przetwarzają na skalę przemysłową - powinni być
    sami niepełnosprawni.

    ToMasz