    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co można zmieniać w projekcie w trakcie budowy
    Date: Wed, 17 Jun 2009 10:13:32 +0200

    "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> wrote:
> [...]
    > źródłach alternatywnych
    >
    > Póki co niepokoją mnie 3-4 sprawy.
    > - panowie sa nastawieni na szybkie przekazanie projektu do otrzymania
    > pozwolenia na budowę wiec mówią żeby nanieść tylko przesuniecie ścian
    > szczytowych, wejscia mediów, wrysowac na mapce budynek, a reszta jak
    > zmiany we wnętrzu, przesuniecia kaminów, zmiany w schodach, zmiany w
    > instalcjach zrobić po pozowleniu na budowę wpisami w dzinnik odpowiednich
    > inspektorów nadzoru, i modyfikacjami rysunków
    > Można tak ? Sa sznase że mi potem taki budynek odbiorą

    Tak

    > - Kombinują z fundamentem żeby lać w gruncie (suchym, piaszczystym) i to
    > co nad grunt murować z bloczków. Ja już w zasadzie się z tą koncepcją
    > pogodziłem, oni co prawda mysla nad innymi opcjami. Wszyscy w okolicy taką
    > koncepcję przyjeli. Bardzo zły pomysł czy tylko zły

    Pomysł dobry, pod warunkiem że masz odpowiednie warunki gruntowe :)
    Wykop dół głebokości 60cm x 1m x 60cm. Jeśli w ciągu 2 dni Ci się nie
    obsypie, to spokojnie możesz lać ławy w grunt. Wyłóż go tylko folią
    budowlaną, aby mleczko nie wypłynęło z betonu.
    Ponadto proponuję dodanie do takich ław dodatków uszczelniających, ponieważ
    takich ław się nie zaizoluje...

    > Jak wysoko wyniesc izolacje poziomową nad grunt dla ścian 2W z gazobetonu
    > a ile dla pustaka keramzytowego (z czego raczje byście jechali w tym
    > momencie)

    Zwykle się wyciąga 30cm ponad projektowany poziom opaski, skarpy czy
    czegokolwiek innego co będzie przylegać do Twojej ściany.

    > Czwarta sprawa jest mniej pilna, jeżeli można by to zmieniać w trkacie
    > budowy. W projekcie mam na poddaszu słupy żelbetowe i wieniec na ścianach
    > kolankowych (51cm wysokie) i szczytowej. Konstruktor tutaj też coś mówi o
    > usuwaniu tego wieńca i słupów. Materiał scian to albo gazobeton albo
    > pustak keramzytowy.

    > Z jednej strony facet na budowach i w biurze projektowym spędził więcej
    > niż ja jestem na tym świecie (i nie ma demencji starczje, jest dalej
    > aktywny zawodowo), a z drugiej strony czy takie uproszczenia nie zemszcza
    > się później ?

    Tu Ci jednoznacznie nie odpowiem.
    Przy 50cm ścianie kolankowej wieniec zwykle nie jest potrzebny, wystarczają
    żelbetowe słupki połączone z wieńcem parteru, w których zatopione są kotwy
    do umocowania murłaty... Ale z drugiej strony ten wieniec to niewielki koszt
    (szalowanie słupków czasowo i tak zajmie więcej), a zawsze to jakaś "czapka"
    na ścianie jest, która mocno ją usztywnia... Poza tym, ten wieniec masz w
    projekcie nie bez powodu. Ja bym zrobił, choćby taki 8cm zbrojony parą
    prętów.

    --
    Bartek