    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co robic dalej?
    Date: Fri, 22 Jun 2012 21:34:26 +0200

    Dnia 22-06-2012 o 19:58:43 RadekNet <r...@r...com>
    napisał(a):

    > Mozna zostawic nieoklejony styropian na zime?? Gdzie nie czytam to
    Ja nie miałem wyboru, miałem zrobione we wrześniu wylewki, rurki zalane
    woda
    i musiałem szybko ocieplić cały dom, czyli styro na ściany, wełna na
    poddasze i folia
    aby nie zamokła.

    > ludzie strasza, ze sie bedzie kruszyc itp.
    > Tez mam wlasnie dylemat czy kleic styro i koniecznie klasc siatke (bo na
    > tynki nie ma szans) czy sam styro.
    Się okazało że specjalnie styro sie nic nie dzieje, tworzy się żółta
    warstwa (pod wpływem UV)
    1-2mm która blokuje wnikanie UV w głąb, potem trzeba to zetrzeć packą z
    grubym pap
    ściernym np 30, 20 i wystarczy, na to klej i siatka i trzyma.
    Ja styro kleiłem pianko klejem, szybciej się robi i lżej,
    poza tym piankoklej lepiej trzyma, nie trzeba kołkować.

    > A moj drugi dylemat to czy ma sens ocieplac tylko parter (pietro na
    > razie nie jest uzywane)? Oczywiscie chodzi o kase, ktora jest potrzebna
    > na wykonczenie wnetrza, ale czy da sie zabezpieczyc styropian od gory,
    > zeby tam woda nie wchodzila a potem nie bylo mostka?
    Przyklej styro na całość, szczelinę z góry zapiankuj.
    Bo inaczej góra będzie ci mocno wychładzać strop i ściany.

    --
    Pozdr
    JanuszK