  • Data: 2013-06-11 08:36:29
    Temat: Re: Co sądzicie o pompach ciepła do...
    Od: r...@t...com.pl szukaj wiadomości tego autora

    Czy nie taniej byłoby zrobienie od podstaw takiej pompy? Ja chciałem kupić najtańszą
    chińszczyznę woda - woda, o małej mocy meeting. Są oferowane na ebay.de z przesyłką
    za ok. 1400 Eu lub allegro ok 7000 PLn. Zobaczyłem zdjęcia środka - jest kapilara
    zamiast TZR, żadnych perostatów ogólnie dramat.
    Zakupiłem sprężarkę Copeland ZH 19 (nowa 6 kW - 870 PLN - nie wiem czemu są takie do
    kupienia cena katalogowa ponad 1000 Euro) i gromadzę części. Wymienniki płytowe
    (spokojnie kupisz 30 bar 0,9 m2 w cenie poniżej 500 PLN), perostaty, śrubunki,
    manometry etc. Trochę jest zabawy mam nadzieję że dam radę, sporo się dokształcam.
    Koszt nie powinien przekroczyć 3,5 kPLN, w porównaniu do meetinga powinna być super.
    Inna sprawa ponieważ potrzebuję niższą moc to dam czynnik R134 (sprężarka na R407C
    lub R134C) - będę miał niższe ciśnienia (max 17 bar) i ewentualnie łatwo dostępny
    serwis (klimatyzacja samochody)