    Subject: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <n39iah$rta$1@dont-email.me> <n39qrs$u8l$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <565ac82e$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <n3h5ii$m92$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <9...@g...com>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <e...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 1 Dec 2015 15:19:22 +0100

    W dniu 2015-11-30 o 12:47, Budyń pisze:

    > znajdzie sie prawdziwek jeden i napsuje krwi calej reszcie. Niekoniecznie ze złej
    woli - powiedzmy ze jest z pomorza zawsze marzył o różowej kostce, tam to nawet
    pasowało. No i w górach taki se zrobi. A ze błąd zrozumie pozniej to juz nie
    poradzisz.

    No co z tego, że se zrobi różową kostkę? Na świecie stoi wiele różowych
    domów i jakoś nikt z tego nie robi tragedii.
    Dla przykładu jakby mój sąsiad postawił coś takiego:
    http://www.pinkowo.pl/pics/t/l-690.jpeg
    to chyba by mnie szlak trafił, ale nie z powodu, że nie lubię różowego
    koloru, ale z zazdrości, bo ten dom mi się podoba.
    Dla kogoś ta różowa kostka jest ładna i poza nim być może się znajdzie
    kilku innych, którym się będzie podobać.
    Jemu może się nie podobać Twój dom. I co? Powinien kazać Ci go zburzyć?
    Estetyka i gust to sprawa indywidualnych doznań i odczuć.
    To, że Tobie coś się nie podoba, nie oznacza, że musi się nie podobać innym.
    Sam twierdzisz, że o gustach nie powinno się dyskutować, ale cała ta
    dyskusja sprowadza się tylko i wyłącznie do narzucania Twojego gustu
    innym i chcesz, aby to urbaniści narzucali Twój gust.
    Niestety urbaniści są także ludźmi kierującymi się także i swoimi
    gustami, niekoniecznie zbieżnymi z Twoim gustem czy gustami innych ludzi.

    2m, okna malutkie, wentylacja niepotrzebna, instalacja elektryczna na jednym
    bezpieczniku - chcesz sie zalozyc ze deweloperzy by na to nie wpadli?
    > No bo ty jeszcze wierzysz w rynek. A tu sie robi krótkotrminowe wałki, są firmy
    które reputacji nie potrzebują bo i tak za rok ich nie ma ale sprzedają rzeczy TANIE.
    np potencjalnie dom bez wentylacji.
    > A poza tym na pewno sa klienci dla których jedynym wskaznikiem jest cena - kupia
    cokolwiek byle tylko mieszkac.

    Dlaczego siejesz demagogię i używasz bzdurnych argumentów?
    Przecież nikt z nas nie kwestionuje przepisów służących bezpieczeństwu.
    Kwestionujemy tylko narzucanie stylu budowli. Każdy kto się buduje
    chciałby, aby jego dom był ładny.
    To, że ich odczucia estetyki nie pokrywają się z Twoimi... no cóż takie
    jest życie nie wszystko i nie to samo musi się nam podobać lub nie podobać.
    Nie jest też powiedziane, że przyjdzie urbanista i nakaże zrobić tak jak
    Tobie się podoba. Przykładowo Tobie podobają się czerwone dachy, a
    sąsiad chciał zrobić czarny, bo taki mu się podoba, a urbanista uważa,
    że dach powinien być zielony, bo sobie ubzdurał, że stworzy "zielone
    osiedle". I co? Ani Ty nie będziesz zadowolony, ani sąsiad. Będziesz co
    najwyżej miał satysfakcję jak Kargul, że sąsiad nie zrobił tak, żeby
    jemu się podobało.