  • Data: 2020-08-14 13:31:16
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-08-14 o 10:21 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > Absurdalność, którą postrzegasz nie wynika z logiki, a wyłączie z
    > tego, że tkwisz w pewnym wygodnym sobie konstrukcie społecznym. Tak
    > jesteś uwarunkowany. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby nieco
    > bardziej radykalni niż Ty następcy, głoszący takie a nie inne,
    > czarno-białe postulaty, posuneli się o krok dalej.

    Tacy będą w stanie to zrobić niezależnie od tego, w jaki sposób odbywa
    się głosowanie czy referendum. Obstawiam zresztą, że łatwiej im w
    dzisiejszej demokracji, w której wygrywa tani populizm za poparciem
    mas. W końcu NSDAP nie wzięło się znikąd.

    > "Kasa decyduje, tak. Nie ja to wymyśliłem - tak działa współczesny
    > świat." Z kogo to cytat?

    Jak najbardziej mój. Z naciskiem na "decyduje", a nie "prowadzi do
    faszyzmu", jak to starasz się obrócić. Skoro płacę podatki, to
    chciałbym mieć jakiś wpływ na to, na co idą - czy na wojsko, czy na
    drogi, czy może na sierocińce. Korwinowska alternatywa to brak podatków
    w ogóle, i wiążąca się z tym anarchiczna kapitalizacja wszystkiego.
    Jest to wizja która również do mnie przemawia, jednak sądzę że pewne
    rzeczy muszą podlegać jednolitej polityce aby były skuteczne. Polityce
    opartej na ważonym konsensusie.

    Mateusz