  • Data: 2020-08-14 15:51:55
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Może nie mądrzejszy, ale z pewnością bardziej zmotywowany od kogoś,
    > kto lekką ręką zarządza czyimiś pieniędzmi.

    Niemądry, za to mocno zmotywowany -- najgorsze połączenie, jakie
    można sobie wyobrazić.

    > A zasięgnąć rady mądrzejszego od siebie można zawsze - prezesi
    > spółek robią to na co dzień.

    Nie dość, że muszę decydowac o rzeczach, o których nie chcę, to
    jeszcze do tego powinienem sobie zatrudnić sztab doradców. Do kitu
    z takimi prazami społecznymi. Niech "polityką ogólną" zajmie się
    ktoś pełnoetatowo.

    > Książek w tym temacie nie czytam, wolę Heinleina, Wula czy innego Lema.
    > Widzenie świata takie a nie inne wynika głównie z doświadczenia
    > własnego - w prowadzeniu spółek, jak i byciu tylko ich akcjonariuszem
    > (mniejszościowym lub nie).

    Zakładam, że w spółkach tych liczba akcjonariuszy nie zbliżyła się
    nawet do czterdziestu milionów. Poza tym to doświadczenia wynikające
    z "obserwacji uczestniczących", nie obejmujące nieznanych sobie spółek.
    Zbyt mało, by rozumieć świat. W sam raz tyle, by dawać rady innym.

    > Tak bywa głównie w startupach które nagle wystrzeliły. W przypadku
    > całego państwa taki pakiet kontrolny byłoby trudno zebrać - a
    > przynajmniej trudniej niż teraz.

    W niektórych państwach już sobie taki pakiet vo bardziej obrotni
    zorganizowali. A przy zastosowaniu kryteriów pitologicznych, w innych
    też by łatwo poszło. Gdy taki na przykład kopacz piłki ma dochód większy
    niż zsumowany fundusz płac jedynastu instytutów naukowo-badawczych.

    > Dziś pakiet kontrolny polega na przyznaniu odpowiednio wysokiej
    > dotacji z nieswoich pieniędzy na narzędzie propagandowe skierowane
    > do mas. Czy może być gorzej?

    Może.

    --
    Jarek