eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą? › Re: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Subject: Re: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 5 May 2018 23:16:11 +0200

    W dniu 2018-05-05 o 22:38, t-1 pisze:

    > Z czym lepiej, jak przesadzisz?

    Nie ma możliwości przesadzenia. Nikt przecież nie buduje schronów
    przeciwatomowych i nie robi fundamentów i ścian na 30 m grubości z betonu.

    > Chcesz otwierać okna i tracić energię przy odwilży?

    Poczytaj sobie na czym polega "samoregulacja" podłogówki. Dzięki tej
    właściwości, podłogówka sama kompensuje duże i gwałtowne skoki
    temperatury zewnętrznej i wcale do tego nie potrzebuje żadnej
    automatyki. Podłogówce wystarczy woda o stałej temperaturze, zależnej od
    temperatury zewnętrznej (regulacja pogodowa). Resztę załatwiają prawa
    fizyki z którymi walczą niedouczeni pseudoinstalatorzy i psują regulację
    dodając regulatory pokojowe, które dobowo obniżają temperaturę.

    > Na dodatek, istotne jest to tylko przy grzaniu prądem w 2 taryfie, aby
    > temperatura pomiędzy cyklami grzania nie spadła zbyt dużo.

    W każdym przypadku duża akumulacyjność podłogówki jest zaletą.

    > A to zapewni 8-10 centymetrów betonu.
    > Gdy piec może pracować w dowolnym momencie, zbyt duża akumulacja
    > będzie nawet szkodliwa gdyż uniemożliwi sterowanie temperaturą do
    > pracy i snu.

    Przy podłogówce nie robi się obniżania dobowego temperatury. Wręcz
    przeciwnie. W nocy się grzeje, a w dzień chłodzi podłogówki, jeżeli
    grzejemy prądem lub pompą ciepła zasilaną prądem, bo dzięki temu są
    oszczędności, gdyż korzysta się z tańszej taryfy.

    Przy podłogówce robi się inaczej. Stara się utrzymać stałą temperaturę.
    Wyższą tam, gdzie ma być wyższa (salon, pokoje dzienne) i niższą tam,
    gdzie się lepiej śpi przy obniżonej (sypialnie).

    Próba obniżania na noc temperatury przy podłogówce to największa
    głupota, którą popełniają niedouczeni pseudoinstalatorzy.