  • Data: 2015-03-07 20:25:29
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 7 Mar 2015 19:00:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > nie, nie było normalne. reszty bzdur czytać nie ma sensu.

    "NIE CHCESZ", a to nie jest to samo, co "nie ma sensu". Sobie nie czytaj,
    inni przeczytają. Moje dzieci chorowały i nie było to ŻADNĄ sensacją, nawet
    nie rejestrowano ich choroby w przychodni, bo leczyliśmy dzieci jak zwykle,
    prywatnie, w gab. ś.p. dra Małolepszego w Kielcach, w tamtym okresie
    najbardziej uznanego tamtejszego pediatry. Nie wymagało to żadnych
    ceregieli, lekarz nie uznał tego za żadne wyższego rzędu zagrożenie
    epidemiologiczne, podjął rutynowe leczenie.

    PS.

    https://szczepieniaodra.wordpress.com/odra-epidemiol
    ogia/

    "Odra ? epidemiologia

    W odróżnieniu do dzisiejszego postrzegania odry, w okresie przed
    wprowadzeniem masowych szczepień choroba ta nie wzbudzała histerii ani
    wielkich emocji wśród rodziców jak i lekarzy, a dziś lekarze tak
    przedstawiają tą chorobę:

    ?Odra to wysoce zakaźna, ciężka, wirusowa choroba, która może powodować
    bardzo poważne powikłania, prowadzące nawet do śmierci. Rezygnując ze
    szczepienia, narażamy na ogromne niebezpieczeństwo nie tylko własne, lecz
    także cudze dzieci ? mówi prof. Magdalena Marczyńska (?)? Neewsweek 2011

    Historyczne spojrzenie na dane epidemiologiczne pozwala poznać racjonalne
    podejście do odry i unaocznia wyraźnie, że dzisiejsi eksperci usiłują
    rewidować historię medycyny, propagując stwierdzenia takie jak:

    ?W Polsce spadła umieralność z powodu chorób zakaźnych, co jest zasługą
    systemu szczepień, który jest jednym z najbardziej skutecznych w Europie ?
    stwierdzili eksperci z okazji otwarcia w Warszawie wystawy ?200 lat
    szczepień ochronnych?.? PAP 2011(...)

    Już w pierwszej połowie XX wieku infekcja wirusem odry stała się
    chorobą o malejącej z roku na rok umieralności, a przyczyną tego zjawiska
    było polepszenie się ogólnych warunków życia ludności i jakości usług
    służby zdrowia na całym świecie:

    ?Umieralność z powodu odry na świecie od początku biężącego wieku
    wykazuje znaczny spadek. (?) Spadek umieralności zaznaczył się w poważnym
    stopniu jeszcze przed erą sulfonamidów i antybiotyków, a przyśpieszył w
    okresie szerokiego ich zastosowania. Obniżenie umieralności tylko w pewnym
    stopniu można odnieść do wpływu seroprofilaktyki, tj. stosowania surowicy
    odpornościowej, a następnie gammaglobuliny, jako czynnika powodującego
    przesunięcie zachorowań na starsze grupy wieku, w których umieralność jest
    mniejsza. Zasadniczą przyczyną spadku umieralności jest przypuszczalnie
    stałe polepszanie się ogólnych warunków zycia ludności i jakości usług
    służby zdrowia na całym świecie.?

    Źródło: ?Choroby zakaźne w Polsce i ich zwalczanie w latach 1919 ?
    1962? pod red. J. Kostrzewskiego
    (...)

    Również w Polsce w pierwszej połowie XX wieku infekcja wirusem odry
    stała się chorobą o malejącej z roku na rok umieralności i była postrzegana
    w latach 70. jako choroba ?do przechorowania przez wszystkich?:

    ?Podobnie jak w innych terenach Europy, również w Warszawie obserwowano
    zmniejszanie się umieralności od początku XX wieku. Przyczyny spadku
    umieralności, który zarysował się już w okresie przed I wojną światową, a
    więc przed wprowadzeniem do leczenia powikłań w przebiegu odry sulfonamidów
    i antybiotyków, nie zostały ostatecznie wyjaśnione.? (?) ?Wraz ze spadkiem
    zarejestrowanych zgonów powiązanych z odrą zaczęto tę chorobę traktować
    jako chorobę w zasadzie mniej niebezpieczną od np. ospy prawdziwej czy
    błonicy, którą wszyscy muszą przechorować.?

    Źródło: ?Choroby zakaźne i ich zwalczanie na ziemiach polskich w XX
    wieku? pod red. J. Kostrzewskiego
    (...)

    Najwięcej zgonów i najwyższa umieralność występowała wśród dzieci w
    wieku do 12. miesiąca życia, mimo, że zachorowania w tej grupie wiekowej
    były wyjątkowe i wiązały się najczęściej z brakiem karmienia piersią i
    wtórną infekcją. Bierne uodpornienie (matka -> dziecko) odgrywało kluczowe
    znaczenie dla ochrony niemowląt przed infekcją odrową:

    ?Zgony z powodu odry przebiegającej bez powikłań są bardzo rzadkie,
    natomiast odra z powikłaniami daje jeszcze wysoki odsetek śmiertelności
    wśród najmłodszych dzieci. Niebezpieczeństwo powikłań zagraża przede
    wszystkim niemowlętom, gdyż mechanizmy odpornościowe w tym wieku nie są
    jeszcze w pełni ukształtowane, a wiele chorób ma tendencje do uogólnienia
    sie i atakowania wielu narządów i tkanek. (?) Najczęstszym powikłaniem odry
    jest zapalenie płuc spowodowane wtórnym zakażeniem bakteryjnym
    gronkowcowym, paciorkowcowym, dwoinką zapalenia płuc lub innymi
    drobnoustrojami. Przebieg odrowego zapalenia płuc może ? zakończyć się
    zejściem śmiertelnym.?

    Źródło: ?Odra. Chore dziecko wymaga opieki i uwagi? dr med. Irena
    Sztachelska, Pieleg Położna 1969

    Jakie czynniki determinują ryzyko zgonu lub komplikacji? Co jest
    najskuteczniejszym elementem pielęgnowania dziecka chorego na odrę? Czytaj

    Umieralność z powodu odry w Polsce od 1950 roku

    Poniższy wykres obrazuje na podstawie zarejstrowanej liczby zgonów, że
    spadek umieralności z powodu odry rozpoczął się na długo przed rozpoczęciem
    masowych szczepień:

    https://szczepieniaodra.files.wordpress.com/2011/09/
    odra-umieralnosc-w-polsce-od-19504.jpg

    "

    POLECAM POWYŻSZY artykuł, w szcz. WYKRES tylko ludziom trzeźwo myślącym.
    Reszta moze sie gonić, łacznie z tobą.

    --

    XL
    pewni siebie.