  • Data: 2011-01-06 11:35:21
    Temat: Re: Cuda Cuda.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Sty, 13:30, "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > U mnie za gaz za  _cały _rok_  a nie jakieś 240 dni wyszło taniej bo 2400zł
    > a gdybym miał tak ocieplony dom jak Gorgio to zszedłbym zapewne do 1500zł

    Nie wiesz gdzie on mieszka, jaki ma dom i tak dalej.

    W skrocie - jezeli zuzyles gazu za ~2400 pln to znaczy ze Twoj dom
    zuzywa te 10 tys kWh / sezon. Przy pompie ze srednim COP 2,5 (!! licze
    2,5 choc w rzeczywistosci wyjdzie 3 albo 3,5 ale licze tyle zebys mnie
    nie posadzil;) zuzycie wyniesie wiec 4000 kWh. Zalozmy ze nie
    potrafisz wykorzystywac II taryfy i jedziesz 50:50 w tanszej/drozszej.
    Placisz w tanszej: 680 pln, w drozszej: 1200 pln. Suma: 1880 pln.

    Jezeli masz normalny COP 3 to zuzywasz 3333 kWh czyli w tanszej: 566
    pln, w drozszej: 1000. Suma: 1566 pln.

    Jezeli nauczysz sie korzystac z II taryfy (80:20), masz mocno
    akumulacyjny dom, grube wylewki, wszedzie podlogowke i jeszcze jakis z
    1000l bufor (+2k pln) to przy COPie 3 zuzywasz: taryfa tansza: 900
    pln, taryfa drozsza: 400 pln = 1300 pln.

    Wyciagasz jakiegos jednego bidnego usera ktory dopiero co odpalil
    pompe i jedzie na drogiej taryfie budowlanej i wyciagasz jakies
    bezsensowne wnioski :D Zobacz innych, bardziej doswiadczonych userow,
    ktorzy maja pompe drugi, trzeci rok i z tym postaraj sie
    "podyskutowac".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.