    From: Franc <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Date: Mon, 23 Feb 2015 10:19:14 +0100

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 09:40:54 +0100, Piotrek napisał(a):

    > Co z automatyki domowej zrobiliście u siebie i jesteście zadowoleni?
    > Co zrobiliście, ale spokojnie można było odpuścić?
    >
    > Czego nie zrobiliście, ale na pewno zrobicie w kolejnym domu?

    > Celem nie jest wydanie (bez sensu) maksymalnej ilości kasy i stąd ten
    > nieco przewrotny tytuł postu.
    >
    > Natomiast dom za chwilę zacznie się budować i planuję nieco się pobawić
    > dokładając parę ficzerów.

    Ja mam automatykę zakładaną przez firmę. Gdyby wiedział, że sumarycznie
    będzie to taka kasa, to bym odpuścił.

    Nie wiem, jak dużą chatę będziesz budował, ale załóż, że będziesz miał duże
    koszty związane z samą instalacją elektryczną, co więcej - musisz przed
    tynkami w miarę dokładnie przewidzieć wszystkie elementy sieci -
    rozprowadzenie i ilość punktów świetlnych, sieci komputerowe, skrętkę
    podociągać włączników, ilość skrętki też może być różna (ja mam dwa
    włączniki, gdzie mam dwie skrętki + 2 x kabel prądowy - bardzo duży
    zintegrowany włącznik z wtyczkami).

    Fajny bajer poszpanować roletami z tabletu, powyłączać światła itp.

    U mnie system nie jest jeszcze w pełni skończony - tzn. nie jest w pełni
    skonfigurowany. Mam trochę zapasu na modułach, to w przyszłości będę mógł
    podpiąć podlewanie ogródka.

    Na dzień dobry to mam tak:
    - rolety
    - instalacja alarmowa
    - podpięty garaż
    - cała instalacja elektryczna
    - z 26 czujników ruchu
    - rekuperator
    - buduje się brama garażowa
    - dojdą kamery

    Dużo tego.

    Górnej granicy w tym nie będziesz miał, bo np. może wydać na same włączniki
    i 250 za sztukę a możesz wydać i 1500 zł.

    --
    Franc