  • Data: 2015-02-25 09:30:33
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: GreDi <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.02.2015 09:40, Piotrek wrote:
    > Co z automatyki domowej zrobiliście u siebie i jesteście zadowoleni?
    - automatyka CO + czujnik na zewnątrz (z możliwością ETH, ale czytałem
    opinie i wygląda, że nie jest to warte uwagi, Buderus)
    - automatyka do rekuperatora
    - alarm Integra (tylko pir'y) + INT-IORS
    (http://www.eltrox.pl/satel/duze/INT-IORS.jpg). Skoro już mam czujki
    ruchu niech do czegoś się przydadzą. Więc integra 64 steruje mi głównie
    światłem w pomieszczeniach technicznych, dokładniej:
    - obwody światła w pomieszczeniach technicznych
    - obwody światła na zewnątrz (podbitka/podwórko)
    - oświetlenie nocne schodów
    - cyrkulacja CWU - ruch w pomieszczeniu z kranem załącza gniazdko do
    którego podpięta jest pompa CWU na 7min - elektrycy byli bardzo
    zdziwieni tym moim pomysłem, ale ten mechanizm sprawdza się zajebiście.
    Polecam.
    - automatyka przepompowni. U mnie na ulicy jest tak, że wszyscy musimy
    "wpychać" ścieki do kanalizacji, dla tego mam przepompownię zbiornik
    2m^3 z automatyką wykrywającą:
    - brak fazy
    - kierunek faz
    - wysoki poziom w zbiorniku
    - przeciążenie
    - etc
    - bramy garażowe i wjazdowa (do bramy jest tylko kabel)
    - domofon (obecnie tylko kabel)
    - do każdego pokoju po dwa gniazda RJ45 + jedno gniazdo w garażu (jeden
    centralny przełącznik).

    > Co zrobiliście, ale spokojnie można było odpuścić?

    To trochę kontrowersyjne, ale moim zdaniem, w miejscu w którym mam
    postawiony dom, alarm wydaje się być rzeczą zbędną. A przynajmniej w
    dniu dzisiejszym. Dlatego mam samego straszaka bez wykupienia usługi w
    firmie ochroniarskiej.

    > Czego nie zrobiliście, ale na pewno zrobicie w kolejnym domu?

    Do każdego pokoju kładłem dwie skrętki na pokój. W dniu dzisiejszym
    okazuje się, że jedna by w zupełności wystarczyła. ALE w salonie jest
    dokładnie na odwrót. Każde urządzenie multimedialne od TV przez czytnik
    nośników optycznych do wzmacniacza wymaga skrętki. Teraz albo będę
    musiał położyć swicha (a chciałem mieć jeden centralny). Trochę szkoda,
    bo okazuje się, że HD po WiFi (chodzi o te wersje z większym bitrate,
    wersje blueray) potrafi się ciąć. Zdaje się, że 4 skrętki powinny się
    znaleźć za komodą na RTV.

    Mam nadzieję, że pomogłem w podjęciu decyzji.
    GreDi