  • Data: 2009-11-28 18:02:01
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > Skad Ci wyszla polowa, albo i jeszcze mniej?

    Połowa mi wyszła stąd, że przy pierwszym szczeblu drabiny woda
    mająca krażyć w recyrkulacji się rozdziela: część zawraca szczeblem
    drabiny, cześć płynie dalej do następnego węzła. Podział 1/2 wydaje
    się najrozsądniejszy, ale może być trudny do uzyskania (dalsza część
    obwodu ma większe opory przepływu i układ będzie miał naturalną
    tendencję do preferowania bliższej drogi.

    > Poza tym co wg. Ciebie
    > powinienem zrobic zeby miec szybciej ciepla wode? Skrocic kuchnie?
    > Zrobic lazienke w kuchni?

    To by na pewno pomogło :-)

    > Po co mi cyrkulacja jak ciepla woda pokaze
    > sie na koniec mycia rak? Taki mam uklad pomieszczen i trzeba
    > znalezc
    > na to alternatywe a nie szukac mililitrow strat na dalszych
    > odcinkach.

    Ale w tym sęk, że to nie są mililitry! Robisz recyrkulację, po czym
    sam ją sobie osłabiasz, kompletnie nic na tym osłabieniu nie
    zyskując i to własnie usiłuję Ci pokazać. Bo co daje to, że woda
    zawróci sobie wcześniejszym szczebelkiem oprócz zmniejszania
    strumienia dochodzącego do dalszego? Że szybciej wróci do pieca? No
    wróci szybciej, ale gdzie z tego korzyść dla Ciebie?

    > To nie ma znaczenia. Po tescie woda wcale odczuwalnie szybciej nie
    > obraca.

    Jeśli nie, to należy szukac przyczyny, dlaczego nie i
    przypuszczalnie tu będzie pies pogrzebany. Albo masz bardzo kiepską
    pompke obiegową albo coś ją strasznie dławi (kryzy? a może źle
    wykonane zgrzewy z narośniętymi "obwarzankami" wewnątrz połączeń?)

    > No to powodzenia. :-) Sterownikiem CWU bedzie laptop z interfacem.
    > :-)) Koszt inwestycji moze okazac sie wyzszy niz oszczednosci. :-)

    Jaki laptop??? Takie rzeczy się obecnie na jednym układziku scalonym
    robi :-)

    J.