  • Data: 2021-03-21 09:09:24
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 20 marca 2021 o 22:03:01 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Dlaczego obecny zasobnik się nie nadaje wytłumaczyłem wcześniej.

    To samo tłumaczyłeś mi ze dwa lata temu.
    Na szczęście lokalny fachowiec w przeciwieństwie do ciebie to był praktyk a nie
    teoretyk i miał inne zdanie.
    Więc zasobnika nie zmieniałem
    I uwierz mi ze działa tak samo dobrze z kotem gazowym jak wcześniej ze śmieciuchem
    Pewnie mu bez różnicy czym podgrzewana jest woda w wezowniccach.

    > O ile nikt się nie przypierdzielił do partyzantki coliego, który miał
    > wcześniej gaz i niezgodnie z prawem zainstalował sobie kocioł 24kW bez
    > dodatkowych projektów, bo sąsiad nie jest wścibski i nie doniósł gdzie
    > trzeba, o tyle w przypadku nowej instalacji musi być wykonany projekt
    > instalacji gazowej wraz z określeniem mocy i typu kotła, który jest
    > zgłaszany do urzędu oraz do PINB.

    Paper wszystko przyjmie.
    "Zgłaszane" jest cos w ten deseń: "kocioł kondensacyjny o mocy maks 21kW"
    Co powiesisz faktycznie nikt nie sprawdza
    No i jak sam napisałeś wyżej kotły 21kw i tak sa za duże do dzisiejszych domów

    > Tak więc daruj sobie tego typu, szkodliwe porady i uważaj, aby któryś z
    > twoich sąsiadów "uprzejmie nie doniósł", bo możesz mieć problemy. Poza
    > nałożeniem kary przez PINB nawet rzędu 30 tys, zł to instalacja kotła do
    > natychmiastowej rozbiórki i montaż z nowym projektem, zgodnym z
    > obowiązującym prawem.

    Twoja wiara w pieczatki, uprawnienia, projekty itp jest przerażająca aż
    Na

    > Poza tym wyprowadzanie spalin przez ścianę to ostateczność.
    To najlepsze, bo najprostsze rozwiązanie.
    Wad żadnych nie znam
    > Najlepszym
    > rozwiązaniem natomiast jest wsadzenie wkładu spalinowego w szacht
    > kominowy lub wentylacyjny i to wkładu pojedynczego, a nie podwójnego jak
    > pisze coli. Wkłady podwójne poza znacznie wyższym kosztem mają kilka
    > innych wad. Poza wadą, ze często jest po prostu trudny , a czasami wręcz
    > niemożliwy do wsadzenia w szacht kominowy to często przyczynia się do
    > zalewania wnętrza kotła wodą pochodzącą z opadów, która dostaje się do
    > rury powietrznej.

    Po co robić coś trudniej/drozej jak można prościej/taniej(wyprowadzenie spalin przez
    sciane)