  • Data: 2021-03-21 14:05:54
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobry wieczór, witam,
    > Kocioł dwu-funkcyjny a jednofunkcyjny - dlaczego jest między nimi taka różnica w
    mocy, bo tego nie rozumiem.
    > Zresztą wielu rzeczy jako zwykły użytkownik domu nie rozumiem w tym temacie.
    > ale wracam do mocy:
    > - dlaczego jednofunkcyjny plus zasobnik możne mieć tylko 15 kW
    > - oraz dlaczego do tego samego domu dwu-funkcyjny musi mieć minimum 24kW?
    nie musi. o tym za chwilę.

    > Przeraża mnie taka duża (dużo większa) liczba kW przy kotle 2F.
    > Bo jeżeli nie będę grzała kotłem wody użytkowej, to czy nie będzie za dużo tych kW
    do grzania kubatury budynku?
    co za różnica? Finansowa? A jakie masz wybrane piece 1f 15kw i dla
    porównania 2f-24kw? No bo skoro martwią Cię cyferki w mocy, to dla czego
    nie złotówki przy zakupie?

    piec kondensacyjny będzie zmniejszał moc palnika, dostosuje się do
    temperatury i poboru wody.

    > Jeśli ten piec ma taką moc, to czy nie będzie to powodowało ciągłego włączania i
    wyłączania się pieca?
    ludzie mają w mieszkaniach instalacje kaloryferowe na 40m2 z minimalną
    ilością wody i żyją. kotły też. W Twoim domu rury i kaloryfery będą
    stanowiły zajebisty bufor, a Ty chcesz dokładać jeszce więcej?

    A z kolei to ciągłe włączanie i wyłączanie się pieca nie będzie dla
    niego szkodliwe?
    będzie. Tak jak smartfon szkodzi na mózg. Zapytaj użytkownika ile
    załączeń wyłączeń pieca na godzinę to dobry wynik, a ile zły. wtedy
    popatrze na moje kotły i powiem Ci czy im szkodzi czy nie.

    > No i komfort: jeśli piec ma się włączać i wyłączać (bo ma za dużą moc)
    wręcz przeciwnie. Większość tych co tu piszą, ma domy tak zaprojektowane
    i zbudowane ze czy chcą czy nie, musza grzać całą bryłę przez pół roku.
    ja nie. jak w jesienią, wiosną są dziepłe dni, ale zimne ranki -
    odpalamy piec, za 15 minut mam ciepło. jak parę latem jest zimno, leje
    deszcz, pranie nie schnie, rano i wieczorem działa ogrzewanie podłogowe
    w łazience.
    > to będzie to mało przyjemne w domu dla mieszkańca, grzejniki będą raz ciepłe, a
    następnie stygną, nowy ciepłe, i znowu stygną...
    to zależy jaką histerezę zaakceptujesz. jak ustawisz wodę w kaloryferach
    na 40stopni, piec zagrzeje ją do 43 i wyłączy palnik. po obniżeniu do 40
    znowu załączy.
    Idź do kogoś kto ma kocioł 2f i zobacz jak to działa.

    ToMasz