  • Data: 2009-10-19 00:02:24
    Temat: Re: Czy dam rade wybudowac?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:7f2562c4-ac5e-42e4-8b2c-

    >Powiedz mi lepiej czy tez Ci czasem rurki lekko styropian
    >podnosily ? :) Mam tak w paru miejscach. Rurki styropianu trzymaja sie
    >mocno ale przy zdepnieciu widac ze te 2-3cm styro sie podnosi:)
    >Przyjdzie na to beton to docisnie ale ciekawy jestem czy inni tez
    >mieli taka sytuacje !

    Mi sie nic nie podnosilo ale to zapewne dla tego, ze petle wyginalem rekami
    i dociskalem kazde zgiecie. Mysle ze jak robi sie to rekami to sila rzeczy
    rura jest jakby to powiedziec przy okazji bardziej dopieszczona w kazda
    strone. To skutek uboczny, nie jakas tam szczegolna zaleta. :-)

    >Wkleje najwazniejszy fragment w calosci:

    >" Pominięcie wstępnego wygrzewania

    >Płyta jastrychu grzejnego jest o 50% grubsza niż zwykła wylewka.
    >Zawiera więc więcej wody, której nadmiar nie zużyty w procesie
    >wiązania trzeba usunąć zanim droga ujścia wilgoci zostanie odcięta
    >przez nie przepuszczające jej płytki posadzki.
    [...]

    Mysle ze to jest klucz calego zabiegu: "zanim droga ujscia wilgoci zostanie
    odcieta przez nieprzepuszczajace plytki".
    Mi posadzka wysychala od maja do wrzesnia, drugiej polowy. Wilgoc dawno
    mialem z glowy. A te wszystkie opisy czytywalem juz wczesniej i problem jest
    mi znany.

    >Czy lepiej z siatka, czy nie - tego nie jestes w sumie w stanie
    >przewidziec - moze bez niej by nie peklo? ;-)

    A gdziesz tam, to siatka z drutu stalowego. Ma prawie identyczna
    rozszerzalnosc temp. jak beton i nie widze powodu by powodowala pekniecia,
    zreszta zadne sie z nia nie pokrywa.

    > A skoro Ty dales siatke
    >i Ci popekalo to ja tym bardziej nie widze powodu, zeby ta siatke
    >dawac - znaczy ze ona nie spelnila swojej roli bo nie zapobiegla
    >skurczowi i peknieciu :-)

    Pelni za to funkcje "antyklawiszowa" :-) i zbrojenia konstrukcyjnego
    posadzki. Czy jest przeciwskurczowa? Podobno tak.

    > Wygrzewanie po 28 dniach, kiedy beton juz jest "po zawodach".

    >No wlasnie nie do konca. Wygrzewac mozna wylacznie po min. 21 dniach,
    >jezeli byloby juz po zawodach to wygrzewanie nie mialoby zadnego sensu
    >- a ma :)

    Ma sens jak zamierzasz od razu kleic plytki.

    >A kiedy dokladnie pojawily sie te pekniecia? Przed czy po 21 dniach od
    >"wylania" ?

    To jest bardzo trudno stwierdzic. Beton z czasem zaczyna sie kurczyc i
    dylatacje robia sie coraz bardziej widoczne. W miare jak posadzka przesycha
    to wszystko zaczyna sie uwidaczniac, narozniki tez zaczynaja sterczec. Tak
    jest podobno zawsze i dobrzy posadzkarze powinni zanizac krawedzie plyty o
    pare milimetrow na dlugosci ok. 20cm o ile pamietam, a tego nie robia bo
    latwiej im ta kosiarka jezdzic po calosci (mialem gdzies link do tego).
    Zostaw im profile dylatacyjne wystajace powyzej betonu a zobaczysz jak beda
    marudzic. A ze nigdzie tak nie widzieli i ze nigdy tak nie robili. :-) Rysy
    podobno powstaja w pierwszym okresie wiazania, kiedy beton wiaze
    najszybciej. Pozniej je tylko zobaczysz.

    >No ja mam w tej cenie wszystko razem z materialem - mysle, ze z
    >materialem wlasnym moze wyszloby mnie to trooooszke taniej ale jak mam
    >ryzykowac obca, nieznana ekipe to wole te pare stow w sumie doplacic i
    >spac spokojnie :)

    A no to jest jasne. Ja kruszywo kupilem tez ze zrodla jakie mi podali. Za
    trzydziesci pare ton zaplacilem 800zl. Do tego doszlo chyba 2,5t cementu
    "jedynki"