    From: szary <n...@x...pl>
    Date: Tue, 16 Aug 2011 11:33:17 +0200
    Subject: Re: Czy impregnować świeżą więźbę?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    Dawidus wrote:

    > Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > właśnie, koniecznie daj solidne przekładki pomiędzy warstwami drewna.
    > Żadne deski ani kantówki nie mogą się dotykać. Minimum 2 cm przerwy.
    > Przekładki gęsto aby się nie popaczyło. Bez pzrzekładek drewno Ci
    > zczernieje i zsinieje.
    >
    > Dawid

    Nie no, tyle to my wiemy. Zastanawiałem się nad sensem smarowania tego
    impregnatem. Posmarowaliśmy kilka od dołu (ziemi) choć analizując różne
    wypowiedzi np. http://www.wiezby.com.pl/?impregnacja-drewna,13
    ok, to link komercyjny, są chwile grozy ;)
    i inne tego typu pozostaje mi chyba dać se siana i co najwyżej juz na gotowo
    moczyć wiele godzin (ale to jak będzie ~suche).

    Wiem tylko tyle: Byłem u szwagra na budowie ~SSZ (2 lata) i najpierw
    myślałem, że to folia dachowa zawadza o styropian ale .. gdy sie wsłuchałem
    - dosłyszałem hmm jak to nazwać szum robali młucących więźbę, coś jak na
    łące wieczorem słychac zbiorowy rechot żab/koników polnych. No nie tak
    głośno ale zbiorowo. Smarował tylko pędzlem i chyba nawet do tego sie nie
    przykładał.