  • Data: 2011-03-26 16:38:47
    Temat: Re: Czy moj sasiad i jego geodeta moga mi to zrobic?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Mar, 13:40, "marcan" <m...@o...pl> wrote:

    > jedynie o zmiane godziny na popoludniowa.Obawiam sie, ze bez mojej obecnosci
    > wyznaczenie granicy moze sie odbyc nieprecyzyjnie.

    No wlasnie a skad bedziesz wiedzial (jak juz bedziesz na miejscu przy
    nim), ze to co wytycza jest wlasciwe lub nie ? :)

    Wiesz dokladnie gdzie ta granica przebiega, czy to bedzie dla Ciebie
    tez nowosc? Jak wiesz, a on wyznaczy zle to przeciez zawsze bedziesz
    mogl wyslac jakas skarge, zazalenie, "reklamacje" - jak nie do
    geodety, to do sasiada. Przeciez sasiadowi tez chyba zalezy zeby
    ustalic dokladnie granice. Myslisz, ze wezmie Ci 1m granicy, postawi
    tam plot i bedzie zyl przez lata w strachu ze Ty kiedys nie wynajmiesz
    swojego geodety i kazesz mu ten plot przenosic ? :) W papierach nikt
    Ci dzialki nie zabierze, a to co ustali ten geodeta w terenie mozesz
    przeciez kiedys we wlasnym zakresie zweryfikowac. On przeciez nie
    wbija wiecznego kamienia ktory od tej pory stanowi prawidlowa granice
    na wieki wiekow, a jedynie dziala w imieniu sasiada i jemu niejako
    pokazuje gdzie ta granica przebiega.

    Wez sobie wyrys swojej dzialki, dluga miarke i zmierz potem czy
    wszystko sie zgadza. Ja mam dzialke w dosc skomplikowanym ukladzie i
    terenie (gory doliny, roznice poziomow do 10metrow) i sam za pomoca
    marketowej miarki 50mb i swojego niwelatora optycznego (tanizna za 700
    pln) odswiezylem sobie niemal z precyzja do 2-3cm wszystkie slupki
    graniczne (1/3 byla, 2/3 sobie odswiezylem). Potem miasto wyslalo
    swoich geodetow do tyczenia drogi i wszystko sie idealnie zgadzalo :)