    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy projektor to telewizor?
    Date: Sun, 17 Jul 2016 21:08:11 +0200
    <nmaeod$ins$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <nmag2q$k6j$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <nmai4u$mcf$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <nmbj26$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nmctv6$u3q$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2016-07-16 o 18:26, Budyń pisze:
> [...]
    tamte społecznosci mają prawo do swojego kraju, do zycia w pokoju w swoich granicach
    i do względnego dostatku - dokladnie jak spoleczenstwo w ktorym ja zyje.

    > probujesz mi przypisac cos czego nie napisalem

    No oczywiscie, ze nie napisales. Ale tylko glupi nie zauwazy sensu tego
    co piszesz. Taka wlasnie jest Twoja postawa i tyle.

    używania rozumu - jesli jakies dzialanie pozytywne krótkoterminowo poskutkuje
    rzeziami za lat kilkadziesiąt musze szukac innych rozwiązan.

    > No i zgoda -nie wpuszczac islamistow. Ale istotne jest dlaczego. Ano dlatego ze ich
    system ideologiczny zakłada wymordowanie nas lub uczynienie z nas niewolników.
    Katolicyzm nie zabrania uzywania rozumu. Bycie miłosiernym głupcem chwalebne nie
    jest.

    Nie pamietam kogo dokladnie papiez sobie z Grecji przywiozl. Czy czasem
    nie okazal sie glupcem?

    > Spokojnie mozemy wpuszczac chrzescijan.
    > Natomiast islamistom pomagajmy tak aby aby to bylo bezpieczne dla nas - czyli
    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    Owszem, ale to pozniej.

    społeczenstwa kultury i religii - ale mamy tez obowiazek wspomóc w miare swoich
    mozliwosci uchodzców -po to zeby nie musieli uciekac.

    > Nie banany. Karabiny. I chleb. Gdysmy walczyli o polske tyle by nam wystarczylo.

    Ale komu? Rzadowym, opozycji, czy chu wie komu jeszcze?
    Co z tymi ktorzy walczyc nie moga? Bo oczywiscie wiemy, ze na wojne to
    nie ma prostego przepisu i gina postronni ludzie. Maja prawo godnie zyc
    czy nie?

    > A ja, zgodnie z przykazaniem, traktuje ich jak siebie, ale nie lepiej od siebie.

    Pisaniem zeby nie wpuszczac? Chodzisz moze po zlej dzielnicy noca w
    koszulce z napisem mam was gdzies pedaly tej dzielnicy? Mniej wiecej
    podobnie wyglada tam zycie. Kazdy dzien to wyzwanie. Ty wyciagasz nogi w
    fotelu i zastanawiasz sie co to jutro kupic w Biedronce.

    > moim celem nie jest mój wlasny spokoj tylko milosierna ale i mądra pomoc
    potrzebującym. Nie wiem skad bierzesz takie pomysly o moim nadrzednym celu.

    Twoj cel niczym Cie nie wyroznia od celu wzglednie wrazliwego czlowieka,
    ktory bedzie zalowal, opowiadal jak to im zle, ale za nic nie zgodzi sie
    na zmiane wlasnego spokoju. A ze tak walne slowem pisanym, choc
    umoralniac nikogo tu nie zamierzam. Napisane jest: bylem glodny a nie
    daliscie mi jesc. Bylem spragniony a nie daliscie mi pic. Przybyszem
    bylem a nie przygarneliscie mnie... Calosc sobie odswiez, bo zdaje sie,
    ze zapomniales. Nastepne slowa sa tylko gorsze.

    > a tego to nie zrozumialem kompletnie

    Jestes dorosly to pare lat zyjesz. Wiec wiesz, ze zycie nie jest proste
    i nie ma latwych rozwiazan jednym zdaniem. Tym bardziej nie jest latwo
    kiedy chodzi o zycie wielu innych. Za to tu jednym zdaniem znajdujesz
    rozwiazanie.
    Druga sprawa to jestes katolikiem i chodzisz do kosciola z tego co
    piszesz pewnie czesciej niz wiekszosc deklarowanych. Problem w tym, ze
    to co piszesz tu pozwala domyslac sie, ze to "lezenie krzyzem" nie
    sprawia, ze jestes lepszym czlowiekiem. Nie zrozum mnie zle. Nie oceniam
    Cie. Uwazam tylko, ze idziesz na skroty.

    > a tak w ogole poza jechaniem nas hipokrytami oczekiwalbym abys zdradzil jakie ty
    masz pomysly na rozwiazanie problemu imigrantow.

    Tu nie chodzi o moj przepis na rozwiazanie problemu tylko o empatie,
    ktorej Tobie zadeklarowamu katolikowi bardzo brakuje. Dziwne, ze tego
    nie widzisz, ale gadasz tak samo jak zadeklarowani tu antykatolicy.

    Pozdro.. TK