  • Data: 2010-03-16 08:55:37
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cd013b64-5b1f-4e12-9722-1d865d5c8203@r1g2000yqj
    .googlegroups.com...

    > Jest trochę inaczej ...
    >
    > Buduje to mała firma rodzinna. Mają sporo działek i postawili już
    > kilka (naście) domów.
    Taki mini-deweloper?

    > Płaci się zaliczkę 5tys zł i resztę przy odbiorze , więc zawsze przy
    > odbiorze mogę wybrać się z inspektorem budowlanym i zobaczyć ...

    Przy odbiorze niewiele zobaczysz i możesz najwyżej porównać z ogólną
    specyfikacją. Większość problemów opisanych w tej dyskusji dotyczy robót
    zanikowych - przykrytych tynkiem, wylewką, farbą, plytami gipsowymi.

    > Ja kupuję gotowy dom z oferowanej przez nich oferty (mają kilka rodzai
    > domów do wyboru).
    > Widziałem taki dom w stanie surowym.
    >
    > Co do ryzyka , to tak naprawdę można powiedzieć że ryzykuje tylko ???
    > 5tys zł , bo resztę płacę dopiero po odbiorze domu. Zapewne do odbioru
    > domu wynajmę inspektora budowlanego aby sprawdził czy nie ma
    > fuszerki ...
    Ukyte problemy i pozorne oszczędności zwykle są bardziej kosztowne.

    > Jak kupował w 2003r mieszkanie to też wynajętego miałem inspektora
    > który od razy znalazł niedoróbki a potem inwestor mi je usuwał ...
    Wydaje mi się, że z mieszkaniem możesz porównywać tylko gładzie na ścianach.

    > Poza tym nowy dom też ma gwarancję. Kupię go od firmy a nie od
    > "ziutka" bez umowy, więc jest gwarancja ...

    Optymista z Ciebie. Ile masz tej gwarancji i jak udowodnisz, że dom jest
    niezgodny ze specyfikacją?

    > Nie znam się na tym ale staram się dowiedziec jak najwięcej aby nie
    > "wtopić" ...
    Forum muratora kłania się.
    Spróbuj wycenić ten dom na rynku wtórnym, tak jakbyć miał potrzebę
    odzyskania pieniędzy. Czy postawienie energochłonnego domu opalanego węglem
    w miejscu pozbawionym kanalizacji jest aż tak atrakcyjne?

    Pozdrawiam,
    Druid29