  • Data: 2010-03-16 09:31:18
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisal w wiadomosci
    news:hnmej5$dd6$1@news.interia.pl...

    > Uzytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Hana, ja mialbym do Ciebie pytanie tak poza tematem. Jako ze jestes madry
    > chlop z branzy to moze mi cos doradzisz.
    > Mam poddasze i sciane szczytowa z dwoma oknami ktorych narozniki
    > najblizsze dachowi sa w odleglosci tylko 10cm w lini prostopadlej do
    > krokwi. Niestety projektant sie nie popisal, widac tego bez dachu nie bylo
    > no i wyszlo.
    > Problem polega na tym, ze w tych pomieszczeniach do naroznika wychodzi mi
    > max 22cm welny. Pierwsza warstwa miedzy krokwiami juz jest i jest to
> [...]

    Co do samego laczenia 2 rodzajow welny Toprock Rockwoola (mineralna zielona)
    z Isoverem (szklana zolta) to jestem przeciwnikiem.
    Mozna tak robic jesli je oddzieli sie warstwa folii
    i jesli warstwy sa odwrotnie niz u Ciebie o ile dobrze zrozumialem.
    Zeby to wyjasnic trzeba by do zrodla czyli do technologii produkcji samej
    welny.
    Isover musi oddychac czyli miec jakas wentylacje,
    jak ja bedziesz ukladal zauwazysz ze jest wilgotna.
    z rockwoola najcieplejsza jest lamelrock ale nie wiem czy ja dostaniesz.
    W Twoim przypadku nauwa mi sie najprostsze rozwiazanie ale nie najtansze...
    Ja bym poprostu wymienil okna na wezsze i po klopocie albo przesunal o ile
    sie da.
    ewentualnie ten uskok o ktorym wspominasz,
    bo mniejsza warstwa ocieplenia po calosci to sie przeklada na konkretne
    koszta
    i penie ta wymiana okien by sie zwrocila po 2-3 sezonach.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej