  • Data: 2013-03-13 10:08:23
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:6c74fe07-46a1-4d70-91d8-24e523fd05bf@googlegrou
    ps.com...
    > Na czuja strzeliłem że nie warto. (...)

    Łódź, Opoczno - bliskie mi miasta :)

    Zgodzę się z Twoją tezą, ale pod warunkiem, że mieszkanie dostanie się za
    darmo oraz opłaty za mieszkanie 80m2 wyniosą 400zł. Niestety żadne z tych
    warunków nie jest możliwe do spełnienia.

    Mieszkania są drogie i dużo droższe niż domy (w przeliczeniu na m2
    powierzchni). Mnie na przykład nie stać na mieszkanie, dlatego buduję dom.
    Przy 5 osobach dom o powierzchni 160m2 (łącznie z garażem i kotłownią)
    wydaje się w sam raz. Każde dziecko ma własny, niewielki pokój. Salon 31m2,
    bezwględne minimum, a przydałby się większy.

    Aby zapewnić godziwe warunki dla mojej rodziny, musiałbym kupić mieszkanie
    ze 120m2 nie licząc garażu. Koszt takiego mieszkania byłby wyższy niż koszt
    mojego domu. To już wolę dom z ogrodem.

    Jednak decydujące są opłaty. Za mieszkanie nieco ponad 40m2 płacę
    miesięcznie ok. 400zł (nie licząc prądu, gazu do gotowania itp.). Za
    mieszkanie 120m2 pewnie płaciłbym 1200zł miesięcznie. Rocznie 14000zł. Tyle
    mnie nie będzie kosztowało utrzymanie domu, nie ma mowy. Aczkolwiek część
    prac typu odśnieżanie, sprzątanie wokół domu itd. będę musiał wykonać
    samemu. W przypadku mieszkania w bloku tych prac nie wykonuję samodzielnie
    tylko ktoś to robi za mnie a ja za to płacę.

    Tak więc mi wychodzi, że finansowo dom się bardziej kalkuluje.