eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej? › Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu
    podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Date: Mon, 20 May 2013 18:44:04 +0200

    > A jakby chodziło o dom? Nie rozumiem tej dyskusji. To chyba oczywiste
    > że kanalizacja idzie po jednej stronie drogi a podłączane są domy po
    > obu stronach i nikt nikomu nie płaci. Tak samo jak idzie jedna nitka
    > gazociągu i jeden wodociąg.
    >
    > Przypuszczam, że dopinając się do kanalizacji właściciel podpisał
    > odpowiedni papier że udostępni teren dla podłączenia przyszłych
    > odbiorców, albo jakieś podobne zobowiązanie.

    O czym Ty piszez?
    Przecież nie chodzi o to czy pozwolić czy nie tylko jak załatwić sprawę
    związaną z kosztami kopania podwórka oraz kosztami następstw tego
    kopania.
    Sam kilka lat temu pozwoliłem wjechać ciężkim koparkom na moje podwórko,
    właśnie w celu przekopania kanalizacji, która gmina budowała w ramach
    dotacji UE.
    Został rozebrany fragment płotu, a koparki zryły trawniki, krzewy
    owocowe i wjazd na podwórko.
    Właściciel firmy obiecywał, że wszystko przywrócą do stanu pierwotnego.
    Ponieważ płot miałem wymieniać to stwierdziłem, że nie muszą go
    naprawiać, ale za zorane krzewy (porzeczki, agrest, jagody, dwie morele)
    oraz zorane podwórko i uszkodzony wjazd, wyrównają mi teren i przepchną
    ziemię 50m dalej, gdzie teren się lekko obniżał. Tak uzgodniliśmy z
    właścilem firmy. Niestety nie byłem w stanie dopilnować tego osobiście i
    nie wywiązano się z obietnic. Podwórka nie wyrównano, nie ubioto dobrze
    miejsc wykopów i pozostawiono nawet w kilku miejscach kupki ziemi. Nie
    mówiąc już o błocie na całym podwórku oraz koleinach wyrytych
    gąsienicami, przez które nie mogłem wjechac samochodem na własne
    podwórko przez całą zimę.
    Oczywiście byłem świadomy tego, że o przywróceniu wyglądu trawników nie
    ma co nawet marzyć, ani o przesadzaniu krewów, aby powróciły na swoje
    miejsca, ale wyrównanie terenu to raptem 1-2 godziny pracy dla ciężkiej
    maszyny.
    Ponieważ były to uzgodnienia ustne z właścicielem firmy to później się
    wyparł wszystkiego.
    Później musiałem prywatnie wynając koparkę ze spychem oraz ubijarkę,
    płacać 2,5 tys. zł.
    Od tej pory kasa do ręki i papier. Jak się coś nie podoba to wypad.