  • Data: 2015-09-30 12:20:38
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 30 września 2015 11:48:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z tego co Adam pisze to by wychodziło że ogrzanie takiej chałup[y to naście
    tysięcy. Sąsiad kilka sezonów taki dom z suporeksu bez styro grzał i tyle na pewno
    nie płacił.

    Suporex nawet najcienszy (24cm) bez ocieplenia ma U = 0,6, wiec nie tak
    tragicznie znowu. Dla porownania gruba sciana 40cm z cegly ma U = 1,5 :)

    > Po dołożeniu styro na ściany rachunki drastycznie tez mu nie spadły

    Po dolozeniu styro pewnie zjechal do U w granicy 0,25. Jak mial tych scian
    150m2 to oszczedzil 0,35 W / m2 * k, czyli w sezonie:

    4800 (godzin) * 0,35 * 150 * 17 = 4284000Wh = 4284kWh. Dla gazu po 0,25 =
    1000 pln. Dla wegla 500 pln. No inaczej nie wyjdzie :-) Jak mial suporex
    grubszy (30cm) to wyjdzie 1/3 mniej.

    > Więc sorry ale nijak nie pasuje mi że mostek termiczny za roletami to koszt
    200-300zł rocznie.

    Pasuje, pasuje. To nie jest maly mostek - to jest praktycznie 3m2 dziura
    w scianie :) Otworz na cala zime okno 1,5 * 2m na osciez i zdaj relacje o ile
    wzrosly koszty ogrzewania :-)

    > Już kiedyś na muratorze czy innym tego typu forum ktoś zastanawiał się czy metalowy
    element łączący klamki w drzwiach zewnętrznych na taki z tworzywa nie zamienić bo
    metal to mostek a tak na oko gdzieś z 0,5cm2 to by było. Chyba tez na forum muratora
    widziałem że ktoś bawił się w zagłębianie kołków plastykowych w styropianie i
    wklejanie tam styropianowych okrągłych zaślepek bo taki kołek to tez mostek.

    Nie piszemy tu jednak o mostku 0,5cm2 tylko o prawie 3,5m2 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.