  • Data: 2009-02-20 19:39:32
    Temat: Re: Czym zasilić Ledy 12V??
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja, jak na razie preferuje zwykle zarowki, ktore zolto bo zolto swieca, ale
    > daja w miare ciagle pasmo, do ktorego atawistycznie wrecz jestesmy
    > przyzwyczajeni. Po niewielu latach okazac sie moze, ze te swiecace
    > oslepiajacym, gdy sie na nie popatrzy swiatlem diody, okaza sie dla wzroku
    > szkodliwe i to byc moze nieodwracalnie. No bo jak ci to swieci jedna czy nawet
    > trzema dlugosciami fal (kolorami) to oko, scislej jego akomodacja moze
    > zglupiec na tyle, ze te kolorki powypalaja nam czesc tych slupkow czy nerwow
    > ocznych i staniemy sie poldaltonistami?

    Nie moze.

    > Co jest mitem chyba nie fakt, ze zarowno swietlowka jak i ten led swieca
    > pieknym swiatlem ciaglym gdy zasilic je napieciem stalym?
    > A to, ze te elektroniczne zasilacze padaja jest faktem, ktory np. mnie dal w
    > tylek jak musialem rosp..lac pol sufitu, w ktorym schowalem malenkie zasilacze
    > 12 woltowe do 40 watowych halogenow. Jeden po roku a drugi po dwoch latach

    No to cos zrobiles nie tak. 150W zasilacz elektroniczny miesci sie w
    suficie podwieszanym i mozna go wlozyc przez otwor halogenka. Z toroidem
    tego nie zrobisz. Takze nawet jesli ci ten zasilacz sie zepsuje to
    wymiana jest prosta tak jak wymiana halogenka.
    A BTW, to musiales trafic na wyjatkowa chinszczyzne. Pare lat temu
    montowalem u siebie kilkanascie zasilaczy elektronicznych i do tej pory
    nie padl ani jeden.