    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: DGP + koza
    Date: Thu, 22 Sep 2011 12:34:53 +0200

    news:227c6141-b55c-4b71-b451-3242bdcb9cbb@o15g2000vb
    e.googlegroups.com...
    > Dla tego tez
    > zdecydowalem sie jednak na DGP, bo zal tego ciepla, kiedy mozna
    > oszczedzic na paleniu w CO.
    > I moze pojde Twoim tropem i zrobie jakas akumulacyjna obudowe?

    do kozy...???
    jeśli żona myśli o czymś takim, jak widywałem u szlachty w GB, czyli
    duża wnęka paleniskowa, w której kiedyś paliło się po prostu ognisko
    na żeliwnym ruszcie, a teraz na środku niej stoi koza żeliwna, to po
    prostu zrób ukryte w podsufitce tej wnęki coś na wzór okapu
    kuchennego, podpatrz jak wygląda to w budce z kebabami, taki duuuży
    okap, podłączasz to do wentylatora dgp umieszczonego gdzieś wyżej i
    rozprowadzasz rurami po sąsiednich pokojach...
    ... o podłączeniu tego do rekuperatora nie wspomnę, bo na tej grupie
    to passe i niepotrzebnie podbija ciśnienie...

    Nie ma różnicy czy to koza czy kominek. Jesli masz rekuperator to po prostu
    robisz anemostat pobierający powietrze w pobliżu kozy/kominka i masz
    doskonałe rozprowadzenie ciepła po całym domu. W takim wypadku nie potrzeba
    dodatkowego wentylatora DGP. Mam tak zrobione i to działa.