  • Data: 2013-12-04 01:28:26
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 23:15:27 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Na jakiej głębokości masz zakopane i jakie grunty?

    150-180cm, srednio-wilgotna glina (tj. nie ma bezposrednio wod gruntowych
    ale glina jest lepka (jak to zwykle w sumie glina) ;)

    > Mnie będzie interesował najgorszy scenariusz, kiedy pompa będzie musiała
    > dać z siebie wszystko.

    Przynajmniej masz swietny grunt pod pompe ciepla (klejaca sie glina :)
    Tylko ten koparkowy to sprzet raczej szanuje niz ze sie nie da bez pomocy
    pomocnika ta gline z lyzki wywalic ;) Trzepnalby dwa razy po drazkach i
    by wypadlo - tylko sworznie i tuleje po dupie wtedy dostaja :-)

    > Kłopot polega na tym, że nie potrafię oszacować ciepła wytwarzanego w
    > hali, może się zdarzyć, ze wystarczy go na ogrzewanie, a może być i tak,
    > że niewiele ono wniesie. Staram się więc wziąć pompę trochę za słabą,
    > licząc na to, że maszyny dogrzeją i pompa nie będzie dojechana, a jak
    > będzie źle (przerwa produkcyjna w srogi mróz), to pompa przynajmniej
    > utrzyma rozsądne 15C na hali.

    Zawsze mozesz zrobic porzadne DZ i wziac slabsza pompe z ewentualna
    mozliwoscia podlaczenia drugiej do tego DZta jak bedzie potrzeba.
    Instalacje / miejsce w miare pod to przygotuj i juz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.