  • Data: 2013-12-03 23:15:27
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Czemu przewalka?

    Mam taką zasadę. Jak dostaję ofertę na x, a następnie na to samo za 0.5x
    to wiem, że pierwotnie transakcja była nieuczciwa i zaczynam drążyć temat.
    W tym przypadku mam coś za X, ale można zrobić coś takiego
    (niekoniecznie dokładnie to samo)za 0.3X, więc jest jak by trochę podobnie.
    Jeżeli odniosę taki scenariusz do DZ pionowego, to może zamiast 58k
    zrobi się 25-30k, a to już zaczyna być dla mnie interesujące.

    > No pionowy ma w lecie zdecydowanie nizsze temperatury wiec do chlodzenia
    > sie lepiej nadaje. U mnie w sierpniu temperatura DZ dochodzi do 16-17stC :-)

    Na jakiej głębokości masz zakopane i jakie grunty?

    > Z obserwacji widze, ze prawdopodobnie w domu bardziej ekonomicznie wychodzi
    > jednak poziomy DZ. W zimie (styczen-luty) ma nieznacznie nizsze temperatury
    > niz pionowy, a cala reszte roku podobne (marzec-maj, grudzien) lub znacznie
    > wyzsze (czerwiec-listopad) temperatury. Choc oczywiscie to jest kwestia
    > lokalnych warunkow, wysokosci wod gruntowych, rodzaju gleby etc..

    Mnie będzie interesował najgorszy scenariusz, kiedy pompa będzie musiała
    dać z siebie wszystko.
    Kłopot polega na tym, że nie potrafię oszacować ciepła wytwarzanego w
    hali, może się zdarzyć, ze wystarczy go na ogrzewanie, a może być i tak,
    że niewiele ono wniesie. Staram się więc wziąć pompę trochę za słabą,
    licząc na to, że maszyny dogrzeją i pompa nie będzie dojechana, a jak
    będzie źle (przerwa produkcyjna w srogi mróz), to pompa przynajmniej
    utrzyma rozsądne 15C na hali.

    Miłego.
    Irek.N.