eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dach
    Date: Mon, 6 Aug 2018 23:37:25 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <pkaf2t$dhh$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5b548754$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5b548a6f$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b55b5ae$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <8...@g...com>
    <pk96l5$6g4$1@node2.news.atman.pl> <pk9mks$lk4$2@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-128-167.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1533591453 13873 94.254.128.167 (6 Aug 2018 21:37:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Aug 2018 21:37:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.0
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:543417
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06.08.2018 o 17:33, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Czasami blacha ma długość połaci - wymiana pasa nie jest niemożliwa ale
    > to nie jest to samo co wymiana pojedynczych dachówek.

    A Wy z tą blachą trapezową. Tak jakby pisać że turbo-diesel ma lepsze
    odejście od benzyny. Zamiast porównywać turbo z turbo.

    1. Blacha modułowa (proponuje wziąć taką do ręki) - ma tyle zagnieceń,
    że zdziwiłbym się gdyby byle jaki grad zostawił na niej jakieś wgniecenia.

    2. Wgniecenie to efekt estetyczny, bo nadal mamy powłoki - proszkową i
    galwaniczną.

    3. Nawet jak podrapie się lakier, to ocynk dalej trzyma - dopiero
    wrzucałem zdjęcie budy dla psa, którą pokryłem resztkami z budowy. Były
    to kawałki które przyjechały okaleczone (podrapane) w transporcie i
    leżały jako nadmiar pod chmurką oparte o blaszany garaż *przez ostatnie
    dwa lata*.

    W żadnym miejscu gdzie nie ma lakieru, jak na razie nie pojawiła się
    nawet kropka rudej (a *leżały na ziemi*, ranty są ciągle ładne)

    4. Blacha ma grubość 0,6mm czyli taka jak w samochodzie. Macie jakiś
    zarodek rudej na aucie? Jak długo trwa zanim się on powiększy? Na swoich
    autach widzę że po 6 i 7 latach miejsca uszkodzone wyglądają w zasadzie
    tak samo cały czas.

    5. Pod blachą znajduje się folia. Gdy już dojdziemy do przecieku, to
    pojedyncze nieszczelności, nie wydają się powodować powstania
    natychmiastowej reakcji.

    6. Za dach z blachodachówką w porównaniu do dachówki płaci się mniej,
    nie tylko ze względu na cenę pokrycia, ale też cieńszą więźbę, brak
    deskowania, brak papy.

    Przykładowo. Przy 300m2 dachu, to było od 8 do 12 tys zł w zależności od
    wybranych materiałów i wykonawcy. Całkiem sporo, jakby odłożyć to na
    poczet nieprzewidzianych sytuacji.

    Ja widzę jeszcze inne wady dachówek jak całkowity ciężar dachu czy
    dachówki spadające naokoło domu - ale w tej dyskusji nie mają zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1