  • Data: 2023-07-16 14:00:48
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2023 o 13:27 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Nie pamiętam póki co ani jednego postu z ostatniego rok-dwóch, gdzie by
    > ktoś narzekał że nie daje rady lub podwyżki go przekonały aby (po nich)
    > założył fotowoltaike. Za to sporo jest takich, gdzie ludzie się cieszą
    > że ją założyli (przed podwyżkami) - i niech im służy. Ale na moje, to
    > oznacza raczej że te osoby były już "przy granicy" i już wtedy uwierały
    > ich koszty energii elektrycznej - może przez duże zużycie lub inne
    > powody.
    >
    > Z mojej perspektywy koszty energii nadal nie są najwyższym składnikiem.
> [...]

    Widzę, że nieporozumienie wynika z tego, że dla Ciebie "koszty energii" to
    tylko prąd.
    Dla mnie przy wydatkach domowych energia to prąd/gaz/paliwo/opał (jeśli do
    ogrzewania nie zużywamy 3 pierwszych).
    Każdy z powyższych składników podrożał. Ja miesięcznie, jeszcze niedawno
    wydawałem więcej na paliwo do aut, niż na jedzenie dla 4 osobowej rodziny.
    Jemy zazwyczaj w domu. Nie kupujemy diet/pudełek itp.

    Nawiązując do sytuacji na rynku - ropa stabilna od paru tygodni, dolar
    tanieje a paliwo u nas drożeje.

    TG