    From: " 666" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Dawno nie było o pralkach
    Date: Wed, 8 Jan 2014 19:05:42 +0100

    Ja to mam wrażenie, że im nowszy model pralki, tym dłużej pierze.
    Niedawno rozsypał mi się Whirlpool AWG coś tam coś tam (ładowana od góry, Made in
    France, 1995 r.), który jeden cykl miał około 40
    minut - w niej właściwie nie było przestojów bębna, tylko lewo-prawo alleluja i do
    przodu.
    Niestety zawodna była: wymieniałem i programator, i amortyzatory, a teraz łożysko
    padło (w wolnej chwili może sobie wymienię).
    Tym niemniej jak dobrze policzyć to 18 lat pracowała, przy czym na poczatku bardzo
    intensywnie ponad jedno pranie dziennie, w tym
    buty i podobne wynalazki.

    Wstawiłem w to miejsce z rodzinnej darowizny jakąś włoską Margheritę i ciężko z
    praniem zejść poniżej 1,5 godziny albo i dłużej - w
    tej pralce to bęben głownie stoi, czeka, zastanawia się i do czasu do czas zrobi
    jakiś obrót, no normalnie włoski strajk ;-).

    W innym rodzinnym Boschu podobnie, ordnung muss sein i żadne pranie nie da się
    skończyć poniżej godziny z hakiem (z naciskiem na
    hak).

    Sugeruję więc pralkę z regulowanym czasem trwania cyklu (Time Manager czy podobnie).

    -----
> [...]
    > Od kilkunastu lat w rodzinie zwyczajowo kupowało się pralki Bosch i generalnie ok.
    > Oczywiście co parę lat trzeba wymienić grzałkę, ale to nie wina Boscha.
    > Dużo się teraz mówi o tym, że nowe pralki to już nie to, co kiedyś, łożyska
    zintegrowane itp.
    > Jest się czym przejmować?
    > Jest teraz jakaś pralka w sprzedaży, która jest w czymś lepsza?
    > Głównie chodzi mi o trwałość.
    > Ekran z migającymi ikonkami nie jest mi koniecznie potrzebny.
    > Potrzebna mi typowa pralka dla rodziny, ładowana z przodu, ładowność 6 kg lub
    więcej, prędkość wirowania bez znaczenia.
    > Automatyczny dobór ilości wody do załadowanego prania, to w dzisiejszych czasach
    już chyba wszystkie mają?