  • Data: 2010-07-12 07:09:17
    Temat: Re: Deski na taras - jaka szczelina?
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cześć,
    > Przy okazji tematu, po co się 'ryfluje' deski? Czym zabezpieczałeś te
    > deski, lakier, olej? Możesz opisać tą
    > metodę ryflowania?
    > Pozdrawiam.
    >
    > Rick

    Cześć

    Podstawowy cel ryflowania to zapobieganie wypaczania sie desek - normalnie
    pod
    wpływem wilgoci deska ma tendecje do wyginania się w łuk po szerokości.
    Ryflowanie
    powoduje, że deski pozostają płaskie.

    Druga sprawa - takie deski fajniej wyglądają.

    Zabezpieczałem jak wszystkie drewniane elementy domu: malowałem Altxinem.
    Raz bezbarwnym i dwa razy kolorowym.

    Ryflowanie zrobił mi wykonwaca tarasu i reszty drewanianych elementów na
    pile
    tarczowej ustawionej tak, aby tarcza wchodziła ok.0,5 cm w deskę.
    Mam 5 nacięć na desce szerokości 12 cm.

    pozdrawiam
    Jarek