  • Data: 2014-02-28 10:42:56
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 09:43:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Tak przeciez bylo pare lat temu w czasie boomu
    > gospodarczego.

    Fakt. Początek 2008 roku ekipa tynkarzy u mnie. Przychodzę a jeden nawalony jak
    stodoła. Dzwonię do szefa firmy mówiąe co i jak, on przyjeżdża daje mu dzień wolnego.
    Nawet specjalnie go nie opi.....ł. Pytam o co chodzi a szef mówi: napił się ale
    fachowiec dobry wyrzucę go następnego szybko nie znajdę. Fakt takie czasy były. Z
    szefem tej firmy jakoś jesienią ubiegłego roku sytuacje wspominaliśmy i mówi ze teraz
    to ma notesie telefony do kilkunastu chętnych do pracy i on może wybierać. W
    2007/2008 przynajmniej w budowlance(ale tez i w finansach) to pracownicy pracodawcę
    wybierali.

    > Nie Kris nie jest OK. Jak bedzie wybor pracy, czy latwa jej zmiana to
    > nie bedzie takich jelopow na rynku, albo beda sami pracowali. Przepisy
    > kolejne nic nie zmieniaja, poza tym, ze okazuje sie, ze jeszcze bardziej
    > trzeba uscislac kolejne przepisy kolejnymi.

    A że przepisy idiotyczne, coraz bardziej zagmatwane to fakt. Tytułowy przepis i
    jakieś ewidencje- w zdrowej głowie to się nie powinno ulegnąć taki pomysł. Następny
    etap to najkrótsze trasy będą wyliczać wg googlemaps np. żeby służbowym autem naokoło
    nie jeździć. Albo może GPS wprowadzić obowiązkowy w każdym firmowym aucie i
    ofiskalizować jak kasy fiskalne. Serwisanci kas żyją nieźle niech i serwisanci GPS
    zarobią.

    > Bo obciazen powinno byc jak najmniej. A przepisy o ktorych mowimy
    > promuja duzych. Duzy odliczy VAT od paliwa, a maly nie. No to jak tu
    > chocby hipotetycznie konkurowac?

    Zlikwidować odliczenia dla wszystkich
    > Za kazdym razem od weterynarza.
    > Owszem.
    A ja nigdy. Ale tez specjalnie się nie upominałem.
    Nie chce mi się szukać ale gdzieś czytałem że w jednym z krajów jak kupujący paragonu
    nie weźmie to grozi mu odpowiedzialność skarbowa. Więc większość się upomina i
    sprzedający fiskalizują zakupy.
    Może i u nas na to niedługo wpadną;)

    > Kris no dobrze, ale tego nie zmieni ograniczenie odliczen VAT od
    > samochodu. Skarbowi po sklepach potrafia chodzic i sprawdzac paragony a
    > nie potrafia po pensjonatach?
    A bo muszą idiotyczne ewidencje sprawdzać weryfikować i inne papierologie.
    Mogli by ruszyc w teren na te targowiska i pensjonaty ale z drugiej strony zaraz
    przedsiębiorcy by lamentowali ze skarbówka ich gnębi.
    Ja jestem zdania że jak ktoś się za biznes własny bierze to niech Sobie w
    biznesplanie założy że żyje w Polsce i podatki są jakie są i płacić musi. Jak mu się
    biznes nie domknie z tego powodu to trudno.
    Widzisz Ty kiedyś pisałeś że nawet jak z własnego sklepu piankę do domu brałeś to
    paragon drukujesz bo wolisz uniknąć kłopotów. A taki właściciel pensjonatu na
    kilkadziesiąt pokoi jest najczęściej na karcie podatkowej bo zgłosił tylko
    dopuszczalną liczbę pokoi czy gości(chyba 12)I płaci jakieś grosze rocznie. Ja
    wynajmuje mieszkanie i rocznie płace PIT28 więcej jak coniektóry właściciel
    pensjonatu z kilkudziesięcioma pokojami.

    > A z drugiej strony jak taka pani prezydent opowiada, ze i tak odbuduje
    > tecze na Placu Zbawiciela za kilkadziesiat tysi z nie swojej przeciez
    > pensji to nie wiem czy to jest wlasciwa motywacja do uczciwego placenia
    > podatkow, albo wydanie na koncert Madonny 5 mln zlotych nazywa sie
    > promocja stadionu.
    Tu nic tylko się z Tobą zgodzić