    Date: Mon, 03 Mar 2014 00:14:23 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.

    W dniu 2014-03-02 22:50, masti pisze:

    > http://www.coslychacwbiznesie.pl/gielda/norweski-fun
    dusz-bije-rekordy
    > może zanim coś napiszesz to się doucz?

    Co niby chcesz udowodnić tym linkiem?
    Że nie umiesz czytać czy też, że nie zrozumieć tego co napisałem?
    Że nie potrafisz zrozumieć, iż Polska także ma bogactwo w postaci
    dobrego węgla kamiennego, którym mogłaby zasypać Europę i produkować
    tanią energię elektryczną oraz paliwa (olej napędowy, benzyna)
    uniezależniając się od dostaw ropy i gazu zza wschodniej granicy?
    Że nie znasz historii i nie wiesz, że poprzednio nasz węgiel za czasów
    PRL wędrował do "wielkiego brata", a obecnie kolejny "wielki brat"
    pilnuje, abyśmy czasem nie próbowali się wzbogacić, sprzedając ten
    węgiel w europie lub też wykorzystywali go do celów energetycznych czy
    też produkcji paliwa (np. benzyny)?
    Co prawda Hitler produkował benzynę z polskiego węgla drożej niż z ropy
    naftowej pochodzącej z bliskiego wschodu, ale od tego czasu trochę lat
    minęło i technologie także są już inne i mniej kosztowne.
    Poza tym udział energii wody i powietrza w produkcji energii
    elektrycznej w Polsce jest marginalny. Elektrowni atomowych,
    produkujących najtańszą energię elektryczną nie mamy ani jednej, a w
    koło nas już mają chyba wszyscy, włącznie ze Słowacją, Węgrami i
    Rumunią, a nawet maleńką Słowenią.
    Francja i Niemcy mają po ok. 20 elektrowni atomowych. Wielka Brytanie
    kilkanaście, a my mamy relatywnie do zarobków najdroższy prąd w Europie.

    > a lekcje już odrobiłeś dzieciaku?

    A ty swoje już odrobiłeś?
    Bo z tego co widać to na pewno nie odrobiłeś lekcji historii i nie
    wiesz, że z naszego bogactwa okradał nas Hitler, okradał Stalin, a teraz
    Bruksela nam wmawia, że nam się to nie opłaci i żebyśmy nie podskakiwali.