  • Data: 2014-11-25 09:42:42
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3d9bab3a-d81f-4137-8010-2176e11da94d@go
    oglegroups.com...

    > Na dniach zmuszony będę kupić lapka. Do dyspozycji jest 2500zł
    > I tak się zastanawiam czy zamiast lapka z dyskiem HDD 500-1000GB(takie
    > najpopularniejsze teraz są) nie kupić z dyskiem SSD128-256GB.
    > Dobrze kombinuje.

    Bardzo dobrze!

    Przy "normalnej" pracy biurowej: dokumenty, internet, poczta. Zmiana dysku
    na SSD ma znacznie większe znaczenie niż zmiana procka na dwukrotnie
    szybszy.

    > Dysk o pojemności 500GB i większej do nioczego mi w sumie niepotrzebny bo
    > nie mam w zwyczaju archiwizować internetu a zresztą mam w domu
    > podłączonego NAS-a 500GB
    > A może ktoś poleci jakiś konkretny model w cenie do 2500zł z dyskiem SSD

    W tej cenie może być ciężko znaleźć gotowca, ale zawsze możesz kupić laptop
    za 2 tysiące i samemu zmienić dysk.

    > A dyski hybrydowe czy jakoś tak-warto to coś?

    Zwykle nie. To tak świnka morska ni to świnka ni to morska :-) Teoretycznie
    (w idealnym świecie) masz sporą pojemność , a jednocześnie szybki dysk. W
    praktyce jak nie wpasujesz siędobrze w algorytm to może być różnie. Dlatego
    jak nie potrzebujesz dużo miejsca to IMO lepiej zwykły SSD.

    Pozdrawiam
    Ergie