  • Data: 2014-11-28 19:17:21
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 wrote:

    > U mnie sam katalog windows zajmuje nieco ponad 15GB. Nie ma podgladu do
    > instalki systemu, no i sam system potrzebuje nieco miejsca na prace.
    > Wszystko jest gdzies napisane i zapewne mozna znalezc.

    Windows 7 mniej-wiecej tyle potrzebuje.

    > Z drugiej strony z deklarowanych u mnie 500GB HDD system podaje calkowita
    > pojemnosc 418GB. Czyli 82GB gdzies sie ulotnilo. Nie wszystko poszlo w
    > swiat, bo jak wiadomo nie cala fizyczna przestrzen da sie w calosci
    > wykorzystac.

    Z tymi 418GB to historia może być po prostu taka, że producenci ściśle
    trzymają się układu SI i dla nich *giga* znaczy 1000^3. W zastosowaniach
    okołoinformatycznych wiele lat temu narobiono bałaganu i dziś "każdy
    wie", że *kilo*bajt to 1024 bajty. Na szczęście sprzątnięto to i dodano
    prefiksy binarne, zapisywane jako "ki", "Mi", "Gi", zwane "kibibajt"
    itd. Ta literka w środku jest istotna [;-)], bo z Twojego dysku 500GB
    zupełnie poprawnie robi się 465GiB. :-)

    Ale gdzie Ci zginęło jeszcze 47GiB, to nie wiem... :-)

    Pozdrawiam, Piotr