    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Mon, 1 Dec 2014 17:35:21 +0100
    <c...@g...com>
    <lf9joq$g7d$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <lfcoev$bkm$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <m51q0k$cf3$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <m51vs5$6ef$1@node2.news.atman.pl> <m52230$c67$1@dont-email.me>
    <m5232q$ftu$1@node1.news.atman.pl> <m5ack8$jk0$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:m5ack8$jk0$...@n...news.atman.pl...

    > NAS bez RAIDa to żaden NAS, więc masz znacznie większą odporność na
    > pad dysku. W desktopach używanie RAIDa jest stosunkowo rzadkie i raczej
    > zbędne: ten komputer ma z definicji być łatwozastępowalny w razie awarii.

    RAID ???

    Chyba nie o tym rozmawiamy :-)
    Owszem tak powinno być, ale jeszcze takiego u nikogo w domu nie widziałem.
    Dwa dyski i striping aby przyspieszyć odczyt filmów widywałem, ale 3 i
    prawdziwego RAID jeszcze nie :-)

    > Poza backupem: NAS możesz sobie skonfigurować raz a dobrze w kwestii
    > reguł udostępniania danych, VPNów itd. Na lokalnym też oczywiście
    > możesz to zrobić, ale w praktyce nikomu się nie chce i potem jest
    > zdziwienie w tę czy inna stronę (nawet ja nie widzę, choć potrzebuję
    > /cały świat widzi, choć nie powinien). Lokalnych możesz mieć kilka,
    > a polityką bezpieczeństwa (nieco zbyt szumnie to brzmi w zastosowaniu
    > domowym :->) globalnie zarządzać na jednym komputerze. Wygoda.

    Fajnie :-)
    Wiem, co mogę, ale wiem też co mi się chce :-)

    U mnie goście mają swoją osobną sieć WIFI i tyle. Z tej samej sieci
    korzystają tez nasze telefony i tablet dzieci i tyle w kwestii "polityki
    bezpieczeństwa".

    Pozdrawiam
    Ergie